מתיחת פנים בחוטים

הפנים הן המרכיב העיקרי בכרטיס הביקור הוויזואלי שאנחנו מציגים לעולם. הן מושכות אליהן תשומת לב רבה, יותר מכל איבר אחר בגוף, מביאות לידי ביטוי את מי שאנחנו, מבטאות רגשות ותחושות ולא בכדי כל אדם רואה בפנים של עצמו שיקוף מדויק, מלא וחושפני של כל מה שעובר עליו. הפנים גם משתנות במידה בלתי מבוטלת לאורך החיים, החל מגיל צעיר יחסית, ואין מי שלא מושפע מהתמורות המשמעותיות שכוללות קמטי הבעה באזור המצח ובצדי העיניים, קמטים סטטיים בחלק התחתון של הפנים, צניחה של רקמות באזורים שונים, היטשטשות קו הלסת, הידלדלות של שכבת השומן התת עורי ועוד.

השילוב בין החשיבות שאנחנו מייחסים לפנים לבין השינויים שמקנים להן מראה מבוגר ובמקרים מסוימים גם מותש ולא מחמיא מוביל באופן טבעי לביקוש נרחב לטיפולים שיאטו את התהליכים הבלתי נמנעים וישמרו את החזות הצעירה גם כשהשנים מצטברות. ניתוח מתיחת פנים הוא אופציה אחת שמייצרת שינוי חיובי מאוד, ולצד ההליך הכירורגי רחב ההיקף ישנן עוד שתי אפשרויות ללא ניתוח: מתיחת פנים בחוטים ופיסול פנים עם חומרי מילוי.

 

מתיחת פנים ללא ניתוח בעזרת חוטים

מתיחת פנים באמצעות חוטים מיוחדים היא אמנם לא תחליף מלא לניתוח, אולם התוצאות של הליך זה מרשימות מאוד ובעיקר מובילות למראה טבעי ומחמיא להפליא.

הטיפול מבוסס על החדרת חוטים ייעודיים, שנקראים חוטי מירקו (Miracu) לנקודות שונות ברחבי הפנים על מנת למשוך כלפי מעלה רקמות עור שצנחו במשך השנים (תופעה טבעית שנגרמת כתוצאה מרפיון עור הפנים והיחלשות רקמות החיבור). הנקודות אליהן מוחדרים החוטים נבחרות בקפידה ובהתאמה מלאה למבנה הפנים הספציפי של כל מטופל או מטופלת, כך שהאימפקט של המתיחה יהיה מקסימלי. בנוסף להחזרת רקמות עור למקומן הטבעי, עצם החדרת חוטי המירקו לשכבת הדרמיס בעור הפנים מדרבן את הגוף להגביר את קצב ייצור האלסטין והקולגן, שני חלבונים שלוקחים חלק נכבד ביצירת רקמות עור חדשות שבאופן טבעי יהיו חלקות, מהודקות ומוצקות – כך שהתועלת של מתיחת פנים בחוטים כפולה.

מתיחת פנים טבעית זו מתאימה במיוחד לנשים וגברים צעירים יחסית שמתחילים להרגיש את סימני הזמן ולזהות פער בין התחושה הפנימית למראה החיצוני של הפנים, ואינם זקוקים לניתוח. השימוש בחוטים מחייב הבנה מעמיקה לגבי מבנה הפנים והמרכיבים השונים שלהן וכן מיומנות רבה. ניתן להשתמש בחוטי מירקו גם לצורך עיצוב הצוואר וקו הלסת, וכן למטרת הרמת גבות.

יתרון משמעותי של שיטה חדשנית זו הוא היעדר צלקות. תקופת ההחלמה קצרה משמעותית ביחס לאופציית הניתוח ועוד כדאי לדעת כי החוטים נמסים מעצמם כך שאין צורך להוציא אותם.

מתיחת פנים בחוטים

פיסול פנים בעזרת חומרי מילוי

עוד אופציה של מתיחת פנים ללא ניתוח – שמטבעו כרוך בתקופת החלמה ובחלק מהמקרים גם בסיבוכים, ועוד כדאי לקחת בחשבון כי ישנם לא מעט אנשים שמבקשים להצעיר את מראה הפנים אבל חוששים מהליך כירורגי – היא פיסול פנים.

לצורך פיסול הפנים נעשה שימוש בחומרי מילוי מתקדמים, אשר מקנים לכירורגים הפלסטיים מגוון רחב של אפשרויות, רמת דיוק מרבית ויכולת ליצור את המראה המבוקש גם ללא ניתוח. החומרים העיקריים בהם נעשה שימוש במסגרת פיסול פנים עם חומרי מילוי הם בוטוקס וחומצה היאלרונית. הזרקת בוטוקס מצמצמת את היווצרות קמטי ההבעה בשליש העליון של הפנים, ובנוסף ניתן להאט את תהליך ההזדקנות בצוואר בעזרת חומר זה. ההשפעה של בוטוקס מחזיקה מעמד בין 4 חודשים לחצי שנה ולאחר מכן ניתן לעבור שוב את הטיפול הפשוט שנמשך כ-15 דקות ואינו פוגע בשגרת היומיום. חומצה היאלרונית מטשטשת קמטים, מבליטה את עצמות הלחיים, מדגישה את קו הסנטר ומשיבה נפחים שאבדו ואיתם חיוניות לפנים. גם הזרקת חומצה היאלרונית היא טיפול פשוט יחסית וללא תופעות לוואי משמעותיות וניתן לבצע אותו בתדירות של אחת לשנה כדי לשמר את החזות הצעירה והמחמיאה.

איך להבטיח שינוי מקסימלי לטובה?

על-מנת לבחור באופן מושכל בין האופציה של מתיחת פנים עם חומצות למילוי לבין השימוש בחוטים, כדאי להגיע למנתחים פלסטיים אשר מבצעים טיפולים בשתי השיטות – כך שההמלצה שלהם תהיה לטובתכם המרבית וללא חשש לשיקולים אחרים. אפשרות נוספת היא שילוב בין מתיחה בחוטים לבין שימוש בחומרי מילוי, ומיצוי היתרונות של כל אחת מהשיטות בנפרד ושל שתיהן ביחד, ולשם כך נדרש ניסיון רחב בביצוע מתיחות פנים ללא ניתוח.

למידע נוסף על מתיחת פנים ללא ניתוח

כתיבת תגובה