טיפולים אסתטיים לאחר לידה

לידה היא החוויה המרגשת ביותר שאישה יכולה לעבור, אבל שגרת הטיפול בתינוק מחייבת את האמא הטרייה לוותר על לא מעט מרכיבים חיוביים בשגרת היומיום שהייתה רגילה לה – ועל כן באופן טבעי נוצר רצון לפחות לשחזר את המראה שאפיין אותה ב"חיים הקודמים", ובפרט לנוכח העובדה שהיריון והבאת ילד לעולם מובילים לשינויים פיזיים בלתי מבוטלים שלא כולם מתקבלים בברכה על-ידי האם.

בין התופעות שמאפיינות לא מעט נשים בעקבות הריון ולידה: צניחת חזה, התרוקנות השדיים, הצטברויות שומן באזורים שונים בגוף, בטן תחתונה רפויה ומידלדלת, קמטים באזורים שונים בפנים (גם בגיל יחסית צעיר) ולפעמים גם פיגמנטציה (שנקראת מלזמה, ונגרמת בשל שינויים הורמונליים במהלך ההיריון). בכל אלו ניתן לטפל באופן אפקטיבי מאוד.

הצערת פנים להעלמת כתמים וטשטוש קמטים

נשים אחרי לידה שרוצות להחזיר את המראה הצעיר לפנים יכולות לבחור בין טיפולים אסתטיים שונים, בהתאם למאפיינים הספציפיים שלהן: אופציה אחת היא הזרקת בוטוקס למצח, לצדי העיניים ובין הגבות, וזאת כדי לטשטש קמטי הבעה בשליש העליון של הפנים, ועוד אופציה רווחת היא הזרקת חומצה היאלרונית כדי לעודד את הגוף להגביר את קצב הייצור של הקולגן והאלסטין, שני חלבונים שמהווים את הבסיס ליצירת רקמות עור חדשות שמטבען הן חלקות ונטולות כתמים.

חשוב להדגיש שמומלץ להמתין מספר חודשים בין הלידה לבין תחילת הטיפולים להצערת פנים – בעיקר כדי לאפשר לפנים להתחיל לחזור לעצמן באופן טבעי אחרי הלידה (הפיגמנטציה למשל עשויה להיעלם מעצמה או להיטשטש במידה ניכרת). בנוסף נשים מניקות צריכות להמתין עם טיפולים שכוללים הזרקות לפנים עד לתום תקופת ההנקה.

העלמת כתמים, טשטוש קמטים והצערת פנים באופן כללי כדאי לבצע גם אם את מתכננת הריונות נוספים. בכל מקרה מדובר בטיפולים קלים יחסית שלא מחייבים החלמה ממושכת, והשיפור במראה החיצוני מסייע גם לחיזוק הדימוי העצמי ולתחושת הערך העצמי (שעלולה להיפגע עקב הפוקוס שעובר אל התינוק/ת).

הרמה והגדלת חזה

לידות והנקות הן אחד הגורמים העיקריים לצניחת חזה כמו גם להתרוקנותו. במקרים אלה הפתרון הוא הרמת חזה, הגדלת חזה או ניתוח שמשלב הרמה עם הגדלה, הכל בהתאם למאפיינים הספציפיים של המטופלת ולאופן שבו הגיבו השדיים שלה להריון ולהנקה.

מבחינת תזמון הניתוח, מומלץ להמתין לפחות 6 חודשים מיום הלידה, ונשים שבוחרות להניק יכולות לעבור ניתוח בחזה רק לאחר תום תקופת ההנקה. מאחר שמדובר בהליך כירורגי מורכב למדי (גם אם המנתחים הפלסטיים בימינו מבצעים אותו בהצלחה רבה ועם מינימום תופעות לוואי ורמת סיכון מזערית), לא כדאי לעבור אותו אם מתוכנן הריון נוסף בטווח הזמן הנראה לעין (עד שנתיים-שלוש), שכן התוצאות עלולות לרדת לטמיון. בנוסף, ישנו סיכון מסוים (לא גדול) שהרמת חזה תפגע ביכולת ההנקה, כך שעבור נשים שמעדיפות להניק את עולליהן ההמלצה היא להמתין עד לתום פרק הלידות בחייהן ורק אז לשקם את החזה שצנח והתרוקן.

מתיחת בטן

הבטן היא באופן טבעי האיבר שמושפע במידה הרבה ביותר מההיריון, ובפרט אם העלייה במשקל במהלך 9 החודשים הייתה משמעותית ו/או אם הלידה בוצעה בניתוח קיסרי (בגלל הצלקת של ניתוח זה שגורמת לקפל עור ולמראה נפול של הבטן).

במסגרת ניתוח מתיחת בטן מוסרים עודפי שומן ועור, מהודקים שרירים רפויים ודפנות הבטן מעוצבות מחדש, כך שהאיבר שמושך אליו המון תשומת לב ישוב לקדמותו ככל האפשר ובכל מקרה ייהנה ממראה אסתטי הרבה יותר.

מאחר שגם הריון וגם לידה הם סוג של טראומה עבור הגוף, וגם ההנקה גובה משאבים רבים, חשוב לאפשר לו להתאושש ולא להעמיס עליו ניתוח נוסף, ועל כן כדאי להמתין כשנה עד למתיחה. ניתן לבחור בין מתיחה מלאה לבין מיני מתיחת בטן (Tummy Tuck), וכמו לגבי ניתוחי חזה, אם צפוי היריון נוסף בטווח של שנתיים-שלוש, או אפילו קצר יותר, כדאי להמתין עם שדרוג מראה הבטן עד לאחר כל ההריונות והלידות.

המסת שומן בקור

תופעה נוספת בעקבות הריונות ולידות היא הצטברות שומן באזורים שונים בגוף ובפרט במותניים, בירכיים ובבטן. במקרים אלה מוצע לנשים שרוצות לחטב את הגוף טיפול חדשני – המסת שומן בקור. טיפול זה הוא תחליף אידיאלי לשאיבת שומן, שכן הוא לא כרוך בהליך כירורגי והרדמה והחזרה לשגרה בעקבותיו היא כמעט מידית. מומלץ לעבור המסת שומן בקירור כחצי שנה לאחר הלידה, וגם נשים שמתכננות הריונות נוספים יכולות לעבור אותו בלב שקט, וליהנות מהצרת היקפים אפקטיבית ושינוי משמעותי לטובה במראה ובתחושה.

כתיבת תגובה