הכנה לניתוח הקטנת חזה – כדי לעבור אותו בדרך הטובה ביותר

כל ניתוח מייצר רמה מסוימת של אי ודאות. גם כשמדובר על הקטנת החזה – הליך כירורגי שרצית, ובמידה מסוימת אפילו חלמת עליו במשך זמן רב – עדיין ישנם גם חששות, ואפילו משמעותיים. בהתאם חשוב מאוד להיערך לקראת ניתוח זה, גם בהיבט הרגשי וכמובן מבחינה רפואית. בעמוד זה תמצאי מידע מפורט אודות כל ההכנות הנדרשות לקראת הניתוח שיקטין את השדיים ויעניק לך איכות חיים משופרת בהרבה.

האם את באמת צריכה ניתוח?

השלב הראשון בכל הכנה לניתוח הקטנת חזה הוא בירור יסודי של הסוגיה האם את באמת צריכה הליך כירורגי שכזה.

חשוב להבין שניתוח הקטנת חזה עשוי להוות פתרון אפקטיבי מאוד למצוקות משני סוגים – כאבים פיזיים ודימוי עצמי נמוך. הכאבים הפיזיים הם תוצאה של העובדה ששדיים גדולים מאוד הם גם כבדים מאוד, ולכן הם גורמים לכאבי גב (עקב הצורך לשאת משקל רב), יציבה לקויה (שמובילה גם היא לכאבים), כאבים בכתפיים (בגלל הלחץ של הרצועות של החזייה שעומדות גם הן בעומס רב) ובמקרים רבים גם דלקות בעור באזור שבו השדיים מתחככים בגוף. הדימוי העצמי הנמוך הוא תוצר של המחשבה לפיה "אני לא יפה ככה" ולפעמים גם התחושה של האישה כי החזה שלה "מוגזם" ומושך אליו תשומת לב לא רצויה.

במקרים אלה הקטנת חזה אכן תשפר מאוד את המצב, אבל כדאי לזכור ש"גדול מדי" הוא מונח סובייקטיבי לחלוטין. כל מנתח פלסטי מנוסה כבר נתקל במקרים רבים שבהם הגיעה אליו אישה שעל-פי שיקול הדעת המקצועי שלו כלל לא נזקקה להקטנת חזה. בנוסף ישנם מצבים שבהם מעריך רופא מיומן שהדימוי העצמי הנמוך לא קשור לגודל השדיים, ועל כן ניתוח ההקטנה עשוי אולי להצליח מבחינה כירורגית, אבל בהיבט הרגשי הוא לא יספק את התועלת המיוחלת – וכשזה המצב, מנתחים פלסטיים בעלי יושרה ימליצו למטופלות שלהם לא לעבור את הניתוח.

הבדיקות הרפואיות לקראת הניתוח

המרכיב החשוב הבא במסגרת הכנה לניתוח הקטנה חזה, לאחר שווידאת שהליך זה אכן ישדרג את חייך והציפיות שלך ריאליות לחלוטין, הוא בדיקות רפואיות.

הבדיקות נדרשות על-מנת לבחון מהי מידת הסיכון הכרוכה בניתוח. מטופלות בריאות צפויות לעבור את הניתוח ללא קושי ניכר ולאחר תקופת החלמה מסוימת לחזור לשגרה המוכרת (פרט כמובן לשינוי הדרמטי מבחינת גודל החזה והדימוי העצמי) – אבל כשישנן מחלות רקע או בעיות בריאותיות אחרות, חשוב מאוד שהמנתח הפלסטי ידע על כך.

במהלך מפגש הייעוץ יעבור המנתח על ההיסטוריה הרפואית שלך ויתשאל אותך לגבי הבריאות בהווה. בנוסף הוא יספק לך הפניות לבדיקות דם, צילום חזה, אק"ג ובחלק מהמקרים גם אולטרסאונד שד – כדי לקבל את כל המידע הדרוש לו על-מנת להבטיח לך רמת סיכון מזערית.

דגשים חשובים לפני הקטנת חזה

הכנה לניתוח הקטנה חזה מחייבת הפסקת עישון – החל מלפחות 3 שבועות לפני הכניסה לחדר הניתוח. הסיבה לכך היא שהחומרים שיש בכל סיגריה פוגמים במידה ניכרת ביכולתו של הגוף להתאושש אחרי הליך כירורגי. על-מנת שלא להסתכן בדימומים משמעותיים תתבקשי להפסיק ליטול תרופות מדללות דם וכן תוספי תזונה בעלי אפקט דומה (למשל ג'ינסנג או גינקו בילובה).

רכיב חשוב נוסף הוא המפגש עם הרופא המרדים, מספר ימים לפני הניתוח – מפגש שנועד להבטיח הרדמה אפקטיבית ובטוחה, ושתוכלי לנצל אותו גם לטובת הפגת חששות, אם ישנם כאלה.

כתיבת תגובה