כיצד לשמור על תוצאות ניתוח פלסטי

נשים רבות (וגם לא מעט גברים) תולות תקוות רבות בניתוח פלסטי שיוביל לשיפור משמעותי של המראה החיצוני ואיתו גם לדימוי עצמי משופר וביטחון עצמי רב יותר. ואכן, ההליכים הכירורגיים שמציעה כיום הרפואה האסתטית מצליחים לחולל שינויים ניכרים במגוון רחב של איברים – האף, החזה, הפנים, הירכיים ועוד – אבל על-מנת ליהנות באמת מהתוצאות של הניתוחים הפלסטיים חשוב מאוד להקדיש תשומת לב גם למה שקורה אחרי הניתוח, בתקופת ההחלמה וגם אחרי שהאימפקט של ההליך הכירורגי בא לידי ביטוי, שכן אם לא נשמור על הישגי הניתוח הם עלולים לרדת לטמיון.

היגיינה מקסימלית

אחרי ניתוח פלסטי מכל סוג שהוא אחת מתופעות הלוואי שעלולות להתרחש היא זיהום, שהרי במסגרת ההליך הכירורגי בוצע חתך בגוף. זיהום עלול להוביל להצטלקות לא מוצלחת, כזו שתפגום בתוצאות הניתוח הפלסטי שהרי אם למשל המטרה הייתה הרמת חזה הרי שחזה זקור אבל מצולק לא בהכרח יוביל לשיפור הדימוי העצמי המיוחל.

בהתאם חשוב מאוד לשמור על היגיינה מקסימלית, במגבלות המצב – אחרי ניתוח באזור הפנים לעתים אי אפשר לחפוף את הראש, ובחלק מהמקרים יש צורך להמתין מספר ימים למקלחת ובינתיים להשתמש במגבונים. בכל מקרה חשוב לנקות את הגוף בדרכים האפשריות ולשמור על היגיינה, ובמידת הצורך להעזר גם באנטיביוטיקה כדי למנוע זיהומים.

החשיבות של שנת לילה טובה

שנת לילה טובה חשובה בכל שלבי החיים, ובפרט לאחר ניתוח פלסטי: במהלך השינה הגוף שלנו יכול להקדיש את מלוא המשאבים לשיקום ולהתאוששות, ומאחר שניתוחים פלסטיים הם בסופו של דבר הליכים כירורגיים פולשניים, יש לספק לגוף את מלוא שעות השינה שהוא זקוק להן כדי להתאושש מהטראומה.

בנוסף ישנן מגבלות מבחינת התנוחה לאחר כל ניתוח פלסטי. אחרי ניתוחים בפנים (כולל ניתוח אף, הרמת גבות וכו') רצוי מאוד לישון על הגב כשהראש מעט מורם (למשל באמצעות 2 כריות), וזאת על-מנת למנוע בצקות באזור המנותח ולהבטיח זרימת דם מיטבית (לדם יש יכולות ריפוי גבוהות וחשוב לנצל זאת). לאחר ניתוח הגדלת חזה ההמלצה היא לישון על הצד, שכן שינה על הבטן עלולה להפעיל לחץ על השתלים ולהזיז אותם ממקומם.

ספורט – רק אחרי חודש

ספורט הוא מפתח משמעותי לבריאות פיזית ונפשית, ועל כן פעילות גופנית בתדירות מספקת ובעצימות מתאימה ליכולות האדם תורמת רבות לשימור תוצאות ניתוחים פלסטיים – אבל במשך כחודש לאחר מרבית הניתוחים במסגרת הרפואה האסתטית יש להימנע מפעילות גופנית אינטנסיבית מדי, ולמעשה גם מהרמת משאות כבדים. אחרי הגדלת חזה למשל מאמץ גדול מדי של שרירי החזה עלול להוביל לתזוזה של השתלים, ובכך לפגום כמובן בתוצאות הניתוח, כך שההמלצה לגבי ספורט היא כן, אבל רק אחרי חודש.

הימנעות מחשיפה לשמש

ניתוח פלסטי כרוך באופן בלתי נמנע בצלקת, שהיא תגובה טבעית של הגוף לחתך שבוצע בו לטובת אותו הליך כירורגי. צלקת אשר נחשפת לשמש עלולה לסבול מפיגמנטציה ולהפוך לכהות ובולטות יתר על המידה – ולפגום בהישגי הניתוח עצמו.

בהתאם יש להגן על האזור המטופל מפני השמש במשך לפחות שנה, כולל במהלך החורף.

הזדמנות טובה לוותר על עישון

לקראת ניתוח פלסטי נדרשים המעשנים לוותר על ההרגל במשך לפחות 3 שבועות, שכן אחת מההשלכות השליליות של הטבק והעישון היא פגיעה קשה ביכולת של הגוף להחלים לאחר ביצוע פעולה כירורגית פולשנית.

באופן טבעי גם במהלך תקופת ההחלמה שאחרי הניתוח יש להימנע מעישון, ואם לוקחים בחשבון שהסיגריות מגדילות במידה ניכרת את הסיכוי להיווצרות סיבוכים כמו הצטלקות לא טובה ואת הפגיעה באופן כללי במראה החיצוני, מבינים שהפסקת העישון היא הזדמנות טובה לוותר לחלוטין על ההרגל הכל כך מזיק.

תזונה נכונה

בין אם עברתם ניתוח אף, בין אם הגדלתן חזה, בין אם נשאב שומן מאזור כזה או אחר של הגוף, בין אם מדובר על מתיחת בטן, הרמת עפעפיים או כל הליך כירורגי אחר שמציעה הרפואה האסתטית, הסיבה שלשמה עברתם את התהליך הלא פשוט היא שיפור המראה החיצוני (ואיתו כאמור הדימוי העצמי).

תזונה נכונה היא מפתח קריטי לשמירה על מראה חיצוני שובה לב, ולא רק מבחינת המשקל: תפריט שמבוסס על מזון מעובד ועל שומן רווי (שומן שמקורו במזונות מן החי) מגדיל במידה ניכרת את כמות הרדיקלים החופשיים בגוף ולאלה השפעה הרסנית על העור שלנו ובפרט עור הפנים. תזונה מאוזנת, כלומר כזו שמכילה שפע ויטמינים ומינרלים חיוניים וכמה שפחות מזון מעובד ושומן רווי, תשמר את הישגיו של כל ניתוח פלסטי ותבטיח נחת רבה לטווח ארוך.

כתיבת תגובה