מנתח פלסטי – לימודים

הביקוש לניתוחים הפלסטיים השונים – מהגדלת חזה דרך ניתוח אף ועד עיצוב ישבן – נמצא במגמת עלייה משמעותית, כך שאך טבעי הוא שיותר ויותר רופאים ינתבו את הקריירה שלהם אל האפיק האסתטי, ולמעשה עוד קודם לכן ישנם לא מעט צעירים וצעירות שהחלום שלהם הוא להיות מנתחים פלסטיים.

אפשר להבין את כל מי שרוצה להיות מנתח פלסטי: אנשי מקצוע אלה זוכים הן לסיפוק רב, שהרי הם אולי לא מצילים חיים אבל הם כן משפרים במידה דרמטית את איכות החיים של המטופלים והמטופלות שלהם, ובנוסף גם התגמול הכספי בהחלט מרשים.

יחד עם זאת כדאי לקחת בחשבון שעל-מנת להפוך לכירורג פלסטי – זהו בעצם השם הרשמי של מי שמוסמך לבצע ניתוח פלסטי כזה או אחר – נדרשת הכשרה מקיפה וארוכה. למעשה, מאחר שתחום הרפואה האסתטית לא מפסיק להשתכלל, וכל הזמן צצות עוד ועוד טכניקות חדשניות לשיפור המראה החיצוני ואיתו הדימוי העצמי, מנתחים פלסטיים, כלומר כירורגים פלסטיים, צריכים להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולא להפסיק לשכלל את יכולותיהם – וזאת כדי להבטיח לכל מטופל או מטופלת שיפור מיטבי.

השלב הראשון הוא כמובן לימודי רפואה, שנמשכים 7 שנים כשמתוכן השנה האחרונה מוקדשת לסטאז'. לאחר מכן מגיע השלב השני, שגם הוא ממושך במיוחד: 6 שנות התמחות בכירורגיה פלסטית (שכוללות בתוכן גם התמחות בכירורגיה כללית וכן התמחות בתחום נוסף מבין מספר אפשרויות ובהן למשל עור, אורולוגיה ועוד) – כך שלמעשה כדי להיות מנתח פלסטי נדרשות 13 שנות הכשרה.

שלב הכרחי בנוסף ללימודים ולסטאז' המעשי הוא מעבר ועדה, וליתר דיוק 3 ועדות לאורך מסלול ההכשרה. רק מי שעובר את כל 3 הוועדות זוכה להיות מנתח פלסטי.

ניתוח פלסטי במרכז הרפואי ד"ר דב קלין

כתיבת תגובה