מהי מיני מתיחת בטן ומתי היא מתאימה

הרפואה האסתטית היא תחום שמתפתח כל העת, ומספק פתרונות יעילים יותר ויותר למצוקות שונות. בפרט ישנה בחירה רחבה יותר בין הליכים שונים לכל מטרה, וכך אפשר להגיע לטיפול האופטימלי בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מטופל או מטופלת. ניתוח מיני מתיחת בטן הוא דוגמה מצוינת למגמה זו, שכן אם בעבר האופציה היחידה הייתה מתיחת בטן מלאה, הליך מורכב יחסית שלא מתאים לכל אחד ואחת, הרי שכיום ניתן לעבור את המיני מתיחה ולהעניק לבטן מראה מרשים במיוחד עם הרבה פחות תופעות לוואי ועם זמן החלמה קצר יותר.

למי מתאימה מיני מתיחה של הבטן?

מיני מתיחת בטן, הליך כירורגי שנקרא גם Tummy Tuck, מתאים בעיקר למצבים שבהם עודפי העור שהם כמובן הסיבה למתיחה מתרכזים בעיקר באזור הבטן התחתונה, מתחת לטבור. מאפיין נוסף של המועמדות והמועמדים האידיאליים לניתוח מיני מתיחה בבטן הוא שרירי בטן טובים ויחסית חזקים.

בנוסף לבחינה יסודית של מצב רקמות העור והמקומות שבהם הן הפכו רפויות וכאמור חוזק השרירים, בודק הכירורגי הפלסטי גם את כמות השומן העודפת באזור הבטן, כשבאופן כללי עודף משקל של עד 15% ביחס למשקל הרצוי מאפשר "הסתפקות" במיני מתיחה.

מהי המטרה של מיני מתיחת בטן?

בדומה למתיחת בטן מלאה, המטרה של ההליך הכירורגי היא הסרת עודפי שומן ורקמות עור עודפות, ובכך לשפר את מראה הבטן ובפרט להפוך אותה למתוחה יותר, חלקה יותר ומרשימה יותר (וכך גם לחזק את הדימוי העצמי, שבאופן טבעי מושפע במידה בלתי מבוטלת מהחזות החיצונית ובפרט ממראה הבטן שמהווה את אחד האיברים הבולטים בגופנו).

כיצד מתבצע הניתוח?

ניתוח מיני מתיחה בבטן הוא באופן טבעי הליך פשוט יותר ביחס למתיחת בטן מלאה, אם כי גם כך מדובר בהליך כירורגי מורכב למדי שמחייב הרדמה מלאה וכמובן מתבצע בחדר ניתוח ע"י רופא מיומן ומנוסה.

ההבדל העיקרי באופן הביצוע של שני סוגי הניתוחים, שמטרתם כאמור זהה, הוא החתך שדרכו מבוצעות כל הפעולות הנדרשות – הסרת רקמות עור מיותרות וסילוק עודפי שומן (בניתוח מתיחה מלא מתבצעים גם הידוק השרירים הרלוונטיים וכן דפנות הבטן, אבל במיני מתיחה אין בכך צורך). במתיחה מלאה נדרש חתך סביב הטבור ולאורך כל הבטן התחתונה, ואילו במיני מתיחה החתך קטן יותר, נמצא רק בחלק התחתון של הבטן, מתחת לקו הטבור, ולמעשה אין כלל נגיעה בטבור.

בזכות העובדה שהחתך ההכרחי קטן יותר משמעותית, גם הצלקת בעקבות ניתוח מיני מתיחה בבטן קטנה יותר משמעותית והרבה פחות בולטת, כך שלמועמדות ומועמדים מתאימים זהו ההליך הכירורגי המומלץ.

התאוששות והחלמה בעקבות מיני מתיחה

מאחר שניתוח מיני מתיחת בטן הינו פשוט יותר ממתיחה מלאה, והחתך המתבצע במהלכו קטן יותר, גם ההחלמה מהירה יותר וקלה יותר. תופעות הלוואי העיקריות הן תחושה חלקית באזור המנותח (כשבהדרגה התחושה חוזרת להיות מלאה), כאבים (במיוחד לאורך החתך, אבל בכל מקרה ניתן להעלים אותם עם משכך כאבים) ונפיחות. לאחר כשבוע הנפיחות מתחילה להתפוגג, ובדרך כלל תוך חודשיים היא נעלמת כליל.

פרק הזמן המומלץ למנוחה לטובת החלמה מלאה הוא 10 ימים. פעילות ספורטיבית אפשר (וכדאי) לחזור לבצע חודש אחרי ניתוח מיני מתיחה, ואחרי כחודשיים אפשר (וכדאי) לבצע גם כפיפות בטן.

סיבוכים אפשריים

לצד תופעות הלוואי שהן בסך הכל קלות וחולפות מעצמן, שייתכנו גם סיבוכים מורכבים יותר. הסיבוכים אמנם נדירים, אבל כדאי להיות מודע אליהם וכמובן לקחת אותם בחשבון כשמחליטים אם לעבור את המיני מתיחה.

סיבוך אפשרי אחד הוא דימום, סיבוך אחר הוא זיהום כתוצאה מהניתוח ועוד פגיעה שעלולה להיגרם בגלל הליכים כירורגיים היא נמק בעור. גם פגיעה עצבית תיתכן אחרי מיני מתיחת בטן, וסיבוך נוסף הוא בצקת.

הצטלקות לא אסתטית היא עוד תופעה לא רצויה, כשבהקשר זה חשוב להדגיש שאין דרך לדעת מראש בוודאות כיצד יגיב הגוף שלכם להליך הכירורגי, ועל כן גם המנתח הפלסטי המיומן ביותר לא יכול להתחייב על צלקות לא מורגשות. יחד עם זאת כאמור כל הסיבוכים הנ"ל נדירים.

מתי רואים את התוצאות של המיני מתיחה?

תוצאות מיני מתיחה של הבטן – כאמור בטן מהודקת ולא רופפת, וללא רקמות עור מיותרות ושומן עודף ובסך הכל מראה מרשים יותר – מתחילות לבוא לידי ביטוי מוחשי תוך 3-4 שבועות, ולאחר כחודשיים-שלושה מושלם השינוי המשמעותי לטובה.

כתיבת תגובה