ניתוח מתיחת בטן – מהלך ושיקולים

בפני מי שרוצה לבצע מתיחת בטן ניצבות 2 אפשרויות: מתיחת בטן היקפית, וניתוח מתיחה מצומצם יותר שכולל גם הצרת היקפים. מומלץ להבין מה מתבצע בכל אחד מאותם הליכים כירורגיים, וכן את השיקולים לבחירה ביניהם, וכך לקבל החלטה מושכלת (כמובן בשיתוף פעולה עם רופאה מומחית לרפואה אסתטית).

מתיחה היקפית של הבטן

ניתוח מתיחת בטן היקפי הוא הליך כירורגי שמתבצע תחת הרדמה כללית ונמשך בין 2.5 ל-4 שעות. מטרת הניתוח היא לשפר את מראה הבטן, וגם הירכיים והישבן זוכים לחזות מחמיאה יותר.

במסגרת הליך כירורגי זה מוסרות רקמות עור עודפות מאזור הבטן, נשאב שומן מהמקומות בהם ישנן הצטברויות מיותרות שלו, מעוצבות דפנות הבטן – והכל באופן הוליסטי ותוך הקדשת תשומת לב לערווה, לצידי האגן, לירכיים ולישבן. הפעולות השונות מותאמות כמובן ספציפית לכל מטופל ומטופלת, בהתאם למצבם של שרירי הבטן, כמות השומן המיותרת וכמות העור העודף. דגש חשוב נוסף הוא הקפדה על פרופורציות מתאימות לשאר הגוף בדרך לשינוי המשמעותי.

גרסה זו של ניתוח מתיחת בטן משאירה צלקת לרוחב הבטן התחתונה, כשנעשה מאמץ למקם אותה מתחת לקו התחתונים כך שהיא כמעט תמיד תהיה נסתרת מהעין. בחלק מהמקרים יש צורך לבצע חתך גם מסביב לטבור, פעולה שמשאירה צלקת נוספת. לאחר הניתוח נשארים המטופלים באשפוז של יממה אחת ותקופת ההחלמה הינה כשבועיים.

מתיחת בטן והצרת היקפים

סוג זה של מתיחת בטן כרוך בניתוח קצר יותר, שאורך עד שעתיים, והדגש העיקרי בו הוא עיצוב וחיטוב האזור החשוב למראה החיצוני הכללי. במסגרת הניתוח מוסרים עודפי עור ורקמות אחרות מורמות אל מעל לשרירי הבטן, מתבצעת שאיבת שומן עדינה כדי להדגיש קימורים באזור, מורם אזור הערווה והטבור זוכה אף הוא לעיצוב מחדש על-מנת להעניק לו חזות אסתטית וצעירה. תשומת לב מיוחדת ניתנת להצרת המותניים וההיקפים.

ההחלמה לאחר מעבר מתיחת בטן והצרת היקפים נמשכת כשבוע עד שבועיים.

מהם השיקולים לבחירת ההליך הכירורגי המתאים ביותר לך?

ניתוח מתיחת בטן מהסוג השני פופולרי במיוחד בקרב נשים צעירות שהשלימו את פרק ההריונות והלידות בחייהן ומעוניינות לשדרג את המראה החיצוני של האזור שהושפע במידה הרבה ביותר מהבאת הילדים לעולם. בכל מקרה נדרש אבחון מקצועי ומקיף ע”י כירורגית פלסטית בעלת ניסיון רב במתיחות בטן, וכן קשב לרצונות המטופלים ולאופן שבו הם תופשים את הבטן המושלמת מבחינתם – על סמך המידע הנ”ל ניתן להחליט באופן מושכל עד כמה רחב השינוי הדרוש ואיזה הליך כירורגי לעבור.

 

כתיבת תגובה