ניתוח פלסטי למתיחת בטן

מתיחת בטן הינה ניתוח פלסטי שמתאים לכל מי שסובל או סובלת מרפיון של העור ומשרירים רופפים באזור זה של הגוף. קהל היעד העיקרי הוא אנשים שהשילו ממשקלם קילוגרמים רבים, ובפרט אם ההרזיה התבצעה במהירות רבה, דבר שהותיר אחריו עודפי עור ניכרים ומראה לא אסתטי. קהל יעד נוסף הוא נשים שההריונות שעברו גרמו להתרופפות השרירים בבטן וכן לעודפי עור ולפעמים גם שומן.

חשוב להדגיש כי מתיחת בטן אינה מיועדת למי שרוצה להפחית משקל. למעשה, מטופלים שסובלים מהשמנת יתר אינם מתאימים להליך כירורגי זה.

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת בטן?

ניתוחים פלסטיים שמטרתם מתיחת הבטן מתבצעים בהרדמה מלאה ומבוססים על חתך אופקי בחלק התחתון של הבטן, בצמוד לקו שערות הערווה – כך שהצלקת מוסווית ולא מייצרת בעיה אסתטית, ובפרט אם עוברים את ההליך אצל מנתח פלסטי מיומן.

דרך אותו חתך מחוזקים השרירים, אם ישנו בקע הוא מתוקן וכן מוסרים עודפי עור. היקף ניתוח פלסטי זה משתנה בין מטופל למטופל בהתאם למצב השרירים, העור והשומן בבטן, ובחלק מהמקרים מתבצע הליך כירורגי שנקרא "מיני מתיחה" שנמשך זמן קצר יותר וגם לא משאיר צלקת מסביב לטבור.

החלמה בעקבות מתיחת בטן

כמו ניתוחים פלסטיים מורכבים יחסית, גם אחרי מתיחת בטן יישארו המטופלים לאשפוז בן לילה אחד. ייתכן כאב קל באזור הבטן אם כי משככי כאבים יעלימו אותו. למחרת ניתוח פלסטי זה כבר ניתן להתקלח, ועוד כדאי לציין שכל התפרים פנימיים ונמסים מעצמם.

תוך כשבועיים ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה, למעט פעילות גופנית מאומצת – אותה ניתן לחזור ולקיים לאחר חודש עד חודשיים.

לחצו כאן למידע נוסף

כתיבת תגובה