הזרקת שומן לפנים

הזרקת שומן לפנים היא דרך יעילה ויחסית קלה המובילה להצערת פנים משמעותית ללא צורך בניתוח, ועם תוצאות מחמיאות וטבעיות מאוד הנשמרות לטווח הארוך.

אישה אחרי טיפול ניתוח קוסמטי

 

 באילו מקרים כדאי לבצע הזרקת שומן עצמי?

אחד המאפיינים של הזדקנות עור הפנים הוא הידלדלות שכבת השומן שנמצאת מתחת לעור. כתוצאה מכך ישנם אזורים בפנים שהופכים שקועים, דבר שיוצר מראה מבוגר מאוד ומותש. שומן שנלקח ממקומות אחרים בגוף ממלא את החסר ובפרט מתאים לטיפולים כמו מילוי לחיים שקועות, טשטוש קמטים בין השפה העליונה לבין צדי האף, מילוי אזור הרקות ומילוי השקעים שנוצרים מתחת לעיניים.

התועלת הכפולה של הוספת שומן בפנים

הפעולה המידית של הזרקת שומן לפנים היא השבת נפחים שאבדו עם השנים ובהתאם יצירת מראה חיוני יותר וצעיר יותר. בנוסף, השומן העצמי שמוזרק לפנים כולל גם תאי גזע – תאים צעירים מאוד אשר משביחים את איכות רקמות העור, מטשטשים פיגמנטציה וקמטוטים ובאופן כללי מקנים לפנים מראה בוהק ומרשים.

כיצד מתבצעת הזרקת השומן לפנים?

השומן המשמש לעיצוב הפנים מחדש ולהצערתם נשאב מהבטן התחתונה, מהמותניים או מהירכיים, בהתאם לנתונים הספציפיים של המטופלת או המטופלת. השומן שנשאב עובר סינון, ריכוז והשבחה, וכאמור הוא כולל גם תאי גזע שמשפרים את מרקם עור הפנים ואת איכותו. לאחר שהשומן מוכן, ניתן להזריק אותו לפנים באמצעות קנולה עדינה בקוטר של לא יותר מ-3.5 מ"מ. בכדי שהשומן ייקלט באופן הטוב ביותר האפשרי, הטכניקה שבה משתמשים היא הזרקה טיפתית, כשבכל פעם מוזרקת כמות שומן קטנטנה לכל נקודה – ואז חוזרים ומזריקים שוב, עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. בסך הכל הזרקת שומן לפנים נמשכת בין שעה לשעתיים, בהתאם לכמות השומן הנשאבת ולאזורים בפנים אליהם הוא מוזרק. ניתן לעבור את הטיפול בהרדמה מקומית או כללית, לבחירת המטופל/ת. לאחר התאוששות קצרה משוחררים המטופלים לביתם.

כמה מפגשים נדרשים כדי להגיע לתוצאה הרצויה?

כמחצית מהשומן המוזרק לפנים נספג בהם ולא בא לידי ביטוי. מאחר שלכל אדם תגובה אחרת להזרקת השומן, ואין דרך לדעת מראש כמה מהחומר ייספג וכמה ימלא את החסר, מספר המפגשים הנדרשים כדי להגיע למראה המבוקש משתנה ממטופל למטופל. במרבית המקרים 2 עד 4 הזרקות שומן עצמי לפנים יעשו את העבודה. בין הזרקה להזרקה יש להמתין 3-5 חודשים כדי לאפשר לתוצאות הטיפול לבוא לידי ביטוי וכך לדעת בוודאות וברמת דיוק מרבית כמה שומן עוד חסר באזור הרלוונטי, ולתכנן בהתאם את ההזרקה הבאה. מומלץ בחום לא להיחפז ולא לפנות למנתחים פלסטיים חסרי ניסיון שלא מקפידים על יושרה מלאה, שכן הזרקת כמות גדולה מדי של שומן לפנים עלולה ליצור מראה נפוח יתר על המידה ובעיקר לא טבעי ועל כן גם לא באמת מחמיא.

המאפיינים הייחודיים של שומן עצמי ביחס לחומרי מילוי אחרים

היתרון המשמעותי ביותר של שומן שנלקח מהמטופלים לטובת הזרקתו לפנים ביחס לחומרי מילוי פופולריים אחרים, ובפרט חומצה היאלרונית, הוא שהסיכון להיווצרות תגובה אלרגית שואף לאפס, שהרי השומן הוא חלק בלתי נפרד מהגוף של המטופל או המטופלת. בהתאם, גם התוצאה נראית טבעית מאוד, ובפרט אם הטיפול הופקד בידיים מקצועיות ומיומנות, ומאחר שבימינו אחד הדגשים העיקריים של הרפואה האסתטית הוא על תוצאות שנראות טבעיות, שביעות הרצון של המטופלים גבוהה במיוחד.

יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את העובדה שלהזרקת שומן עצמי יש גם חיסרון בלתי מבוטל ביחס להזרקת חומרי מילוי אחרים: הצורך לשאוב שומן הופך את הטיפול למעט מורכב יותר וגם ממושך יותר – כאמור בין שעה לשעתיים, בעוד שהזרקת חומצה היאלרונית אורכת כ-20-30 דקות. מצד שני השומן העצמי מחזיק מעמד זמן רב הרבה יותר ותוצאות טיפול זה נשמרות לטווח הארוך, כך שההשקעה משתלמת.

האם ישנן צלקות לאחר הזרקת שומן עצמי לפנים?

הקנולות דרכן מוזרק השומן העצמי לפנים הן כאמור דקיקות במיוחד, ועל כן גם החתכים המבוצעים כדי להחדיר אותן לעור הפנים זעירים. בנוסף הם ממוקמים בנקודות נסתרות מן העין ככל שניתן, כך שטיפול הצערת פנים בשומן עצמי לא משאיר צלקות מורגשות לאורך זמן.

הכנות למילוי שקעים בפנים עם שומן עצמי

ההיערכות לקראת טיפול בשומן עצמי להצערת עור הפנים כוללת הפסקת נטילת תרופות שמדללות את הדם (קומדין, אספירין וכו') וכן תוספי תזונה שמייצרים את אותו אימפקט (וביניהם ויטמין E, ג'ינקו בילובה ואחרים) במשך לפחות שבועיים. בשבוע שלפני מומלץ להקפיד על שתיית 8-10 כוסות מים ביום, וכך גם בשבוע שאחרי הטיפול (ולמעשה זוהי המלצה שתקפה תמיד). המלצה חמה נוספת היא להפסיק לעשן במשך שלושת השבועות שלפני ההזרקה ושלושת השבועות שאחרי ההזרקה (וגם את העצה הזו כדאי ליישם באופן גורף).

המכשור המיוחד של ד"ר קליין

בנוסף לכל היתרונות של הזרקת שומן עצמי לפנים, הטיפול במרכז הרפואי ד"ר דב קליין מתבצע באמצעות מכשיר מתקדם המאפשר שאיבה של שומן תוך שמירה על חיות התאים. בזכות המכשור המיוחד ניתן הן לשאוב שומן גם מנשים רזות ולהזריק אותו לפנים במהירות.

 

כתיבת תגובה