ניתוחי מתיחת פנים והריון

הריון הוא חוויה מרגשת שיכולה להיות גם מעצימה מאוד, אבל במקביל היא עלולה לגרום לשינויים פחות רצויים בגוף, וגם בפנים – למשל פיגמנטציה עקב ההשפעות ההורמונליות של ההיריון הינה תופעה נפוצה. בנוסף ישנם טיפולים אסתטיים בפנים שמומלץ לא לבצע במהלך 9 החודשים שבהם צומח ברחם עובר – למשל פילינג – ולכן בלא מעט מקרים לאחר הלידה האישה מתבוננת על עצמה ולא אוהבת את מה שהיא רואה. לכך מתווסף גם מרכיב רגשי: ההיריון, הלידה ועוד יותר מכך גידול הילדים מחייבים הקדשת משאבים רבים, ולעתים האם מרגישה שהצרכים שלה עצמה מוזנחים, ואפילו שהיא עצמה כבר פחות חשובה. טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים מספקים מענה אפקטיבי לשתי המצוקות הנ”ל גם יחד, כלומר משפרים גם את המראה החיצוני וגם את התחושות הפנימיות. בפרט עושה זאת בהצלחה ניתוח מתיחת פנים.

מתי כדאי לעבור מתיחת פנים?

באופן טבעי במהלך ההיריון עצמו לא כדאי לעבור ניתוחים שאינם הכרחיים, וגם לאחר הלידה רצוי לתת לגוף פרק זמן להתאושש – חצי שנה היא פרק זמן סביר. נשים מניקות מן הסתם לא ירצו לעבור ניתוח שמחייב החלמה של כ-10 ימים עד שבועיים ועל כן ידחו את מתיחת הפנים עד לתום פרק ההנקה. חשוב להדגיש כי מתיחת פנים לא פוגעת בשום צורה שהיא ביכולת להרות בעתיד או להניק את הילדים, אם כי כאמור לאחר הניתוח נדרשת מנוחה של עד שבועיים, וחשוב להיערך מבחינת הטיפול בפעוט/ה בפרק זמן זה.

איזו מתיחת פנים מתאימה אחרי הריונות?

ישנם סוגים שונים של מתיחת פנים, כשהחלוקה העיקרית היא למתיחה מלאה ולמיני מתיחה. בגילאים הצעירים יותר לרוב תיבחר האופציה השנייה, שכן אין צורך במתיחה מלאה (ולמעשה ביצוע מיני מתיחה בתחילת שלב ההתבגרות עשוי לחסוך את ביצוע מתיחת הפנים המלאה). מאחר שנשים שמעוניינות לבצע ניתוח מתיחת פנים לאחר היריון הן מטבע הדברים צעירות יחסית, קרוב לוודאי שאכן תיבחר האופציה של מיני מתיחת פנים.

כתיבת תגובה