נכון לא נכון – מיתוסים לגבי ניתוח פנים

גם בעידן שבו מידע נרחב נגיש בכל נושא כמעט, ובפרט לגבי ניתוחי מתיחת פנים, עדיין ישנם לא מעט מיתוסים ולא כולם נכונים. בעמוד זה תמצאו התייחסות מפורטת ל-5 קביעות שנחשבות כאמת מוחלטת בנוגע להליך הכירורגי – ולהבין מי מהן מדויקת, מי פחות ומי שגויה לחלוטין.

אישה לאחר ניתוח מתיחת פנים

1. ניתוח למתיחת הפנים מייצר מראה מאולץ

זהו אחד המיתוסים הנפוצים לגבי ניתוח פנים פופולרי זה, והסיבה לכך היא מתיחות שהתבצעו לפני שנים רבות ואכן הובילו למראה קפוא משהו. כדאי לדעת שההליך הכירורגי השתכלל, המיומנות של המנתחים הפלסטיים השתפרה במידה ניכרת ובאופן כללי ישנו ידע רב הרבה יותר לגבי הדרך הנכונה למתוח את הפנים – כך שהתוצאות היום הן טבעיות וגם מחמיאות.

מסקנה: לא נכון.

2. מתיחת פנים מתאימה לבני ובנות 60 ומעלה

גיל, בסופו של דבר, הוא בסך הכל מספר, כך שאין סיבה לתזמן ניתוח פנים לתאריך מדויק. הפרמטר הנכון שלפיו כדאי להחליט אם עוברים את המתיחה הוא הפער בין המראה החיצוני לתחושה הפנימית – למי שמרגיש צעיר אבל מביט באדם מבוגר כל אימת שהוא עומד מול מראה מומלץ להגיע לכירורג פלסטי מנוסה ובעל יושרה ולהתייעץ איתו לגבי הדרך האופטימלית לסגור את הפער הנ"ל.

עוד כדאי לדעת בהקשר זה שכבר בסביבות גיל 40 מתחילים לבוא לידי ביטוי בפנים תהליכים שונים, בלתי נמנעים, ובפרט התרופפות של רצועות וצניחת רקמות. נתון מעניין נוסף הוא הגיל הממוצע של האנשים שעוברים מתיחת פנים בארה"ב – פחות מ-50.

מסקנה: לא בהכרח.

3. תוצאות הניתוח לא נשמרות לתמיד

ניתוח מתיחת פנים מייצר שינוי משמעותי מאוד לטובה בחזות החיצונית. הגברים והנשים שעוברים את ההליך הכירורגי נראים צעירים יותר בכעשור שלם, ומן הסתם גם הדימוי העצמי ואיכות החיים באופן כללי משתדרגים. יחד עם זאת חשוב להבין שכל אותן תופעות שמבגרות את הפנים – כאמור התרופפות של רצועות שתומכות ברקמות עור, הידלדלות של שכבת השומן שמתחת לעור, אובדן הגמישות בעור ועוד – ממשיכות כמובן להתרחש גם לאחר הניתוח. התוצאה: המראה לא קופא ונשאר בדיוק כפי שהיה אחרי הניתוח אלא ממשיך להביא לידי ביטוי את סימני הזמן. מצד שני, עדיין נשמר הבדל בין מי שעבר/ה ניתוח לבין מי שלא ניצל/ה את האופציה, וזאת בגלל נקודת המוצא השונה.

מסקנה: נכון, אבל בכל זאת יש השפעה חיובית גם לטווח הארוך. מומלץ לשמור על אורח חיים נכון (תזונה מאוזנת, פעילות גופנית מתאימה, בלי חשיפה מופרזת לשמש, הימנעות מעישון) כדי לשמר את ההישגים של הניתוח באופן אופטימלי.

4. אפשר להצעיר את הפנים גם בלי ניתוח

כירורגים פלסטיים מיומנים ומנוסים יציעו לכם שלל טיפולים אפשריים שהמכנה המשותף להם הוא הצערת הפנים. בין השאר רווחות בימינו הזרקות הבוטוקס והשימוש בחומצה ההיאלרונית מתרחב גם הוא. טיפולים אלה, ואחרים, מובילים לשינוי בלתי מבוטל – אם כי האימפקט שלהם נשמר לזמן קצר יותר והוא גם פחות משמעותי בהשוואה לניתוח מתיחת פנים.

מסקנה: נכון, אבל במידה מוגבלת.

5. ההחלמה אחרי הניתוח ארוכה ומסובכת

ניתוח פנים הוא הליך כירורגי שכולל חתכים ופעולות משמעותיות. בהתאם נדרשת בעקבותיו תקופת החלמה. ההשתכללות המתמדת של הרפואה האסתטית מאפשרת במקרים מסוימים לעבור את הניתוח בהרדמה מלאה לא עמוקה משולבת בהרדמה מקומית, וכשזה המצב הנפיחות ושטפי הדם מצטמצמים וההחלמה פשוטה יותר. בכל מקרה תוך כ-14 ימים תוכלו לחזור לשגרת החיים, ועם היערכות נכונה ההחלמה קלה יחסית.

מסקנה: לא נכון, ובפרט לא עבור אנשים בריאים. בהקשר זה כדאי לדעת שעישון מקשה על הגוף להתאושש מניתוחים ולכן נדרש ויתור על סיגריות החל מ-3 שבועות לפני המתיחה ובמשך 3 שבועות נוספים אחרי הניתוח.

כתיבת תגובה