הגדלת חזה בזמן היריון

הגדלת חזה היא הניתוח הפלסטי הפופולארי ביותר בקרב נשים בכל הגילאים. אחת הסוגיות החשובות ביותר שיש לקחת בחשבון לקראת ניתוח שכזה, או ליתר דיוק כשמתכננים הגדלת חזה ובוחנים את כל ההשפעות של ההליך הכירורגי, היא האימפקט של הריונות על החזה.

היריון, כידוע, משפיע במידה ניכרת על כמעט כל איבר בגופה של האישה, וכמובן שגם החזה משתנה בעקבות התעברות – מייד עם הכניסה להיריון מתחילים השדיים לתפוח, והם ממשיכים לעשות זאת לאורך כל תשעת החודשים בהם העובר שוהה בבטן אמו. הלידה, ועוד יותר מכך ההנקה (אם האם בוחרת בכך, כמובן), משפיעות על החזה שמאבד מנפחו, מגמישותו, ולפעמים גם הופך נפול.

כתוצאה מכל אותם שינויים במהלך ההיריון ולאחריו ממליצים המומחים לכירורגיה פלסטית על שתי אופציות:

האחת, למי שמתכננת להגדיל את המשפחה בטווח הנראה לעין, להמתין עם הגדלת החזה עד לאחר הלידה, ואם היא מתעתדת להניק – אז עד לאחר תום תקופת ההנקה. מי שמתכננת מספר לידות, ומעדיפה להימנע מהפסקות ממושכות בין לידה ללידה, ההמלצה היא לבצע הגדלת חזה רק לאחר כל הלידות – כך התוצאות של הניתוח יישמרו לאורך שנים רבות (שכן, כאמור, לידה ועוד יותר מכך הנקה, עלולות להוביל למצב שבו החזה, שכבר עבר הגדלה, נופל והאסתטיקה נפגמת).

למי שלא רוצה להמתין עד לתום פרק הלידות בחייה, ובשנים האחרונות, יש לדעת, יותר ויותר בחורות עוברות הגדלת חזה בגיל צעיר מאוד, ההמלצה היא לא להיכנס להיריון במשך כחצי שנה לאחר ניתוח הגדלת חזה – שכן השדיים, כאמור, ממילא גדלים במהלך ההיריון, ותוספת כפולה למשקל (הן זו של הניתוח והן זו הטבעית) עלולה להכביד יתר על המידה.

הגדלת חזה והנקה

נשים רבות המעוניינות לעבור ניתוח הגדלת חזה על מנת ליהנות משדיים מרשימים יותר (בעיניהן, בכל אופן) מאלה שחנן אותן הטבע ומדימוי עצמי משופר, חוששות שמא הניתוח יפגום בעתיד ביכולתן להניק – והרי כבר הוכח מעל לכל צל של ספק כי הנקה היא אחת המתנות הגדולות ביותר שאם יכולה להעניק לתינוקה, מבחינות רבות.

על פי רוב המומחים לכירורגיה פלסטית, אין סיבה לחשוש: מאחר שהפטמה והעטרה אינן מנותקות ממקומן, ומאחר שבמהלך הניתוח הכירורג הפלסטי שמבצע את ההגדלה כלל לא נוגע בצינוריות החלב או בבלוטות החלב, הרי שיכולת ההנקה לא נפגעת כהוא זה.

יחד עם זאת חשוב להדגיש שכמו בכל ניתוח, גם הגדלת חזה עלולה להסתבך, וגם אם במהלך ניתוח תקין לא נגרם שום נזק לאיברים המשמשים להנקה, עדיין אין ודאות של 100% שכך יהיה המצב בכל הגדלת חזה באשר היא.

לצד הזהירות המתבקשת – ובכלל, מוטב להימנע מהליך כירורגי לא פשוט זה אלא אם כן באמת ובתמים יש צורך בחזה גדול יותר – כדאי לדעת שלפעמים ניתוח הגדלת חזה אפילו מסייע להנקה עתידית, וזאת במקרים של פטמה שקועה שבזכות השתל מובלטת החוצה וכך מתאפשרת הנקה קלה יותר בעתיד.

אם הגדלת חזה, ברוב רובם של המקרים, לא פוגמת ביכולת ההנקה (ולפעמים, כאמור, אף תורמת לה), הרי שהנקה עלולה לפגום בתוצאות הגדלת החזה – בדיוק כשם שהיא עלולה לפגום באסתטיקה של שד שלא עבר הגדלה. בשל כך ההמלצה של כירורגים פלסטיים רבים היא להמתין עם הגדלת החזה עד לאחר תום פרק הלידות וההנקות.

                                                                                                                                                     

כתיבת תגובה