מתי לא מתאים לבצע הרמת חזה

מרגישה שהחזה שלך איבד את זקיפות הקומה שאפיינה אותו והפך שמוט? ייתכן שניתוח להרמת החזה ישפר את מראה האיבר שהשפעתו על הדימוי העצמי והנשי גבוהה – אבל חשוב שתדעי כי ישנם גם מצבים שבהם הליך כירורגי זה אינו מתאים.

חזה גדול ונפול

אצל נשים בעלות חזה גדול מאוד ועל כן גם כבד סביר להניח שהניתוח המתאים הוא הקטנת חזה ולא הרמתו. בכל מקרה חשוב מאוד להגיע לכירורג פלסטי מנוסה מאוד שיכול להמליץ לכל אישה על הטיפול האופטימלי עבורה בהתאם למאפיינים הספציפיים של החזה שלה ולהעדפותיה האסתטיות.

נשים מעשנות

עישון הינו גורם סיכון משמעותי והרגל מזיק שפוגם במידה ניכרת ביכולת של הגוף להחלים באופן מלא אחרי הליך כירורגי. בהתאם מומלצת הרמת חזה רק לנשים שלא מעשנות או למעשנות שיודעות בוודאות כי יצליחו להימנע מסיגריות במשך 3 שבועות לפני הניתוח ועוד 3 שבועות לאחריו (ובעצם כבר יכולות לנצל את הרמת החזה גם לטובת גמילה מעישון).

נשים שרוצות לדעת בוודאות כי יוכלו להניק

חשוב להדגיש: במרבית המקרים ניתוח להרמת חזה לא פוגם ביכולת ההנקה – כלומר גם לאחר שהשדיים הנפולים הורמו והפטמות והעטרות הועברו למיקום חדש בהתאם לדרך שבה עוצב החזה במסגרת הניתוח, קרוב לוודאי שהאישה תוכל להניק ללא כל קושי. יחד עם זאת ישנם מקרים נדירים שבהם נוצר נמק בעטרה או בפטמה, ועל כן אין ברירה אלא לעבור ניתוח נוסף לשחזור העטרה ו/או הפטמה – ולאחריו אי אפשר להניק. כאמור מדובר בסיבוך ששכיחותו נמוכה מאוד (ובמיוחד אם את לא מעשנת, החזה שלך לא גדול מאוד ואין לך בעיות בכלי הדם), אבל לאישה שרוצה לדעת בביטחון מלא של 100% כי תוכל להניק מומלץ להמתין עם הרמת החזה עד לאחר תום פרק הלידות בחייה (יש לקחת בחשבון כי ככל שחולפות השנים וגדלה מידת הצניחה של השדיים כך קשה יותר לתקן אותה בניתוח).

כתיבת תגובה