ההבדלים בין ניתוח מתיחת פנים ומתיחת פנים בחוטים (ללא ניתוח)

אין אדם שמצליח להתחמק מהתופעה הבלתי נמנעת של צניחת רקמות עור בפנים ומהמראה המבוגר ואפילו העייף עקב כך. לרפואה האסתטית ישנו פתרון, ובעצם שניים: מתיחת פנים בניתוח ומתיחת פנים בחוטים. בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי היתרונות והחסרונות של שתי השיטות כך שתוכלו לבחור מביניהן באופן מושכל את זו המתאימה לכם יותר.

היתרונות המשמעותיים של ניתוח מתיחת פנים

יתרון משמעותי אחד של ניתוח מתיחת פנים הוא חופש הפעולה הנרחב של הכירורג/ית הפלסטי/ת, שבזכות ההרדמה המלאה יכול לבצע מגוון רחב של פעולות וכך ליצור שינוי משמעותי במיוחד. הפעולות שנכללות במסגרת הליך כירורגי מתקדם זה הן הידוק המעטפת של השרירים בפנים, הסרת עודפי עור, הרמת רקמות העור הנותרות, שאיבת שומן במידת הצורך ועוד.

יתרון משמעותי נוסף של ניתוח מתיחה בהשוואה הוא שהתוצאות שלו מחזיקות מעמד שנים רבות – עד 10-15 שנים ובפרט אם מקפידים על אורח חיים בריא (ולמעשה גם לאחר שחולף פרק זמן זה, ובאופן טבעי תהליכי ההתבגרות בפנים ממשיכים להתרחש, עדיין נקודת המוצא המשופרת מבטיחה חזות צעירה יותר).  

היתרונות העיקריים של מתיחת פנים עם חוטים

השינוי שניתן לחולל באמצעות מתיחת פנים בחוטים אמנם מוגבל בהשוואה לניתוח, ובנוסף התוצאות מחזיקות בדרך כלל מעמד כשנה ולכל היותר שנתיים, אבל גם לשיטה זו ישנם מספר יתרונות בלתי מבוטלים: ראשית, הטיפול פשוט – הוא מתבצע בהרדמה מקומית ולא מלאה, והחזרה לשגרה בעקבותיו אפשרית כבר לאחר כ-72 שעות (לעומת תקופת החלמה בת שבועיים אחרי ניתוח מתיחת פנים). גם תופעות הלוואי לאחר מתיחת פנים ללא ניתוח מועטות יותר וקלות יותר, כך שלמעשה ניתן לחדש את תוצאות הטיפול לאחר שהחוטים כבר לא אוחזים את הרקמות והן מתחילות לצנוח שוב.

יתרון חשוב אחר הוא שהחדרת החוטים הנמסים מעצמם לפנים מעודדת את הגוף להגביר את קצב הייצור של הקולגן והאלסטין, שני חלבונים שאחראים למיצוק עור הפנים ולהפיכתו לגמיש יותר, חלק יותר ובעל מראה חיוני ובריא יותר – כך שבהליך זה מושגת תועלת כפולה, הן הרמת עור הפנים עם החוטים והן מרקם מחמיא יותר.

מתיחת פנים עם חוטים

למי מתאימה כל שיטה?

לצד ההבדלים המשמעותיים בין שתי האופציות, ישנו גם מכנה משותף: גם מתיחת פנים עם חוטים וגם ניתוח מתיחת פנים עוברים רק אצל כירורג/ית פלסטי/ת עם ניסיון עשיר ויושרה מלאה כך שהשיטה שתומלץ לכם אכן תהיה זו שהכי מתאימה לכם. בדרך כלל מועדפת מתיחה ללא ניתוח אצל מטופלים צעירים יחסית שעדיין לא זקוקים לשינוי נרחב, וגם אצל מי שמסיבה כזו או אחרת לא יכול לעבור הליך כירורגי מורכב בהרדמה מלאה (או חושש מפני הליך שכזה), ואילו ניתוח מומלץ למי ששואף לבצע הצערת פנים משמעותית לטווח ארוך.

 

למידע נוסף על מתיחת פנים ללא ניתוח

כתיבת תגובה