שאלות ותשובות אחרי מתיחת פנים

הפנים הן איבר שמושך אליו תשומת לב רבה, ובהתאם הן גם המוקד של טיפולים אסתטיים רבים כולל ניתוחים שמטרתם הרמת רקמות עור שצנחו עם השנים – הליך כירורגי שמוכר בשם "מתיחת פנים". בעמוד זה תמצאו תשובות לשאלות הנפוצות שמעניינות את כל מי ששוקל או שוקלת לעבור ניתוח זה ובפרט לגבי תהליך ההחלמה והחזרה לשגרה.

מתי חוזרים הביתה אחרי הניתוח?

אחת התהיות המתבקשות במסגרת שאלות ותשובות אחרי מתיחת פנים היא מתי אפשר לחזור הביתה. הניתוח מתבצע במרבית המקרים תחת הרדמה מלאה ונדרש פרק זמן מסוים להתעוררות מלאה והתאוששות מההרדמה. לאחר מכן נשארים המנותחים עוד מספר שעות תחת השגחה כדי לוודא שהגוף חזר לעצמו – כך שבדרך כלל ישנו אשפוז ללילה ולמחרת היום אפשר לחזור הביתה.

כמה זמן כדאי לשריין להחלמה?

חזרה לשגרת עבודה ולביצוע עבודות הבית השונות אפשרית לאחר כשבועיים, כך שכדאי לקחת מראש חופשה לפרק זמן זה ולהיערך בהתאם גם מבחינת המטלות שנדרשות במסגרת תחזוקת הבית, הכנת אוכל וכו'.

האם נדרשת מנוחה מוחלטת אחרי מתיחת פנים?

לא. אמנם אי אפשר כאמור לעבוד או לבצע פעולות שונות בבית במשך כשבועיים, ולפעילות גופנית אינטנסיבית אפשר לשוב רק אחרי כחודש, אבל אין צורך במנוחה מוחלטת ולמעשה אף מומלץ לקום מהמיטה כבר ביום הניתוח ובוודאי אחרי שחוזרים הביתה – בדרך זו הגוף יכול לחזור לעצמו מהר יותר ופוחת הסיכון להיווצרות בצקות ונפיחויות מיותרות.

האם יראו צלקות בעקבות הניתוח?

לא מעט שאלות ותשובות אחרי מתיחת פנים מתייחסות לצלקות. מאחר שהניתוח כרוך בחתכים שונים בפנים באופן בלתי נמנע יש גם צלקות. עוד כדאי לקחת בחשבון שאף פעם אי אפשר לדעת בוודאות כיצד ייראו הצלקות שכן כל אדם מגיב אחרת לחתכים. יחד עם זאת המיקומים של אותם חתכים הם כאלה שהופכים את הצלקות לנסתרות – למשל מאחורי קו השיער או מאחורי האפרכסת של האוזן. בנוסף עם הזמן הצלקות מיטשטשות והופכות לפחות ופחות מורגשות. מומלץ בחום לעבור את הניתוח רק אצל מנתח פלסטי מיומן מאוד שיודע לבצע את החתכים ההכרחיים בצורה כזו שמובילה למינימום הצטלקות. המלצה נוספת היא להימנע מעישון – החומרים המזיקים שבסיגריות עלולים לגרום להצטלקות לא אסתטית עקב פגיעה בזרימת הדם באזור.

אילו סיבוכים עלולים להיגרם עקב הניתוח?

כירורג פלסטי בעל ניסיון ויושרה מפרט באוזני המטופלים והמטופלות שלו גם את הסיבוכים שעלולים להתרחש בעקבות הניתוח.

סיבוך אפשרי אחד הוא תגובה אלרגית לחומרי ההרדמה. עוד סיבוך שעלול להיגרם הוא ירידה בתחושה עקב פגיעה עצבית, זיהום הוא עוד סיכון אפשרי אבל כמו האחרים נדיר, ולעתים נוצר מצב שבו מצטברת כמות גדולה של דם מתחת לעור ונדרש ניקוז שלה.

תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות?

בתקופה הראשונה אחרי מתיחת הפנים עדיין ישנה נפיחות וקשה לראות את השינוי שיצר הניתוח. תוך כחודש אפשר להתחיל להבחין בתוצאות, ואחרי כ-3-4 חודשים השינוי מושלם והפנים נראות צעירות יותר וחיוניות יותר.

כמה זמן מחזיקות מעמד התוצאות?

תוצאות מתיחת פנים מחזיקות מעמד כעשור. גם לאחר מכן ישנו כמובן הבדל במראה בין מי שעבר מתיחה למי שוויתר על האופציה להצערת הפנים. מומלץ לשמור על אורח חיים בריא כדי ליהנות מהתוצאות ולהיראות צעירים במיוחד.

אולי יעניין אותך גם

הזרקת שומן לפנים

כתיבת תגובה