הזעת יתר למה להמשיך לסבול? יש פתרון מיידי! כל הפרטים

הזעת יתר – כלומר מצב בו אדם מגיר נחילי זיעה גם כשלא חם וכשהוא לא באמצע פעילות גופנית אינטנסיבית – היא מצוקה משמעותית מאוד. למי שלא סובל מהתופעה לא תמיד קל להבין מדוע היא כה מביכה ומציקה, שהרי כולנו מזיעים בקיץ ובסיטואציות שונות, אבל אף אחד לא רוצה להחליף בגדים כמה וכמה פעמים ביום כי הם רטובים לגמרי, אף אחד ואף אחת לא רוצים להימצא בחברת אנשים אחרים ולהרגיש את הזיעה זורמת בכמויות גדולות במקומות שונים בגוף, או לחשוש מפני לחיצת יד ידידותית כי היא מיוזעת שלא לדבר על חיבוק.

הבשורות הטובות הן שלא צריך להמשיך לסבול – יש פתרון למצוקת הזעת היתר, ולא רק שיש פתרון אלא שהוא לא כרוך בכאב, לא מחייב תקופת החלמה והכי חשוב, מוביל לשיפור ניכר לצמיתות.

טיפול בהזעת יתר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מהי הסיבה להזעת יתר?

הזעה היא תופעה טבעית ואפילו חיונית – זוהי דרכו של הגוף לצנן את עצמו, ובנוסף דרך הזיעה מופרשים החוצה מהגוף חומרי פסולת. בהתאם לכל אדם יש כמה מיליוני בלוטות זיעה, שנחלקות לשני סוגים: אקריניות ואפוקריניות. הזעה מרובה אינה תוצאה של כמות חריגה של בלוטות זיעה או של בלוטות גדולות מהרגיל, אלא תוצר של פעילות עצבית מופרזת אשר מפעילה את הבלוטות האפוקריניות יתר על המידה.

סיבות אפשריות לכך הן עודף משקל, רמות הורמונים לא מאוזנות, חרדה או לחץ רגשי, מחלות שונות (כגון פעילות יתר של בלוטת התריס), תזונה לא נכונה, שתיית כמות מועטה מדי של מים וגם לגנטיקה יש תפקיד בייצור כמויות זיעה שגורמות למבוכה עזה ולפגיעה בשגרת היומיום (למשל בגלל החשש ללחוץ ידיים כשפוגשים אדם).

טיפול לא פולשני – עם הצלחות שנשמרות לצמיתות

מבין הדרכים השונות לטיפול בהזעת יתר – תופעה שאגב מאפיינת כ-3% מהאוכלוסייה (יש האומרים שאף יותר) – המומלצת ביותר היא באמצעות מכשיר שנקרא miraDry. מכשיר זה, שפותח בארה"ב וקיבל את אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות בארצות הברית, שמהווה גורם סמכות בכל רחבי העולם), מבוסס על אנרגיה אלקטרו-מגנטית, ועל טכנולוגיה חדשנית שמבטיחה כי אנרגיה זו תשפיע רק על השכבה שבין העור שלנו לבין רקמות השומן. באותה שכבה נמצאות בלוטות הזיעה, שנהרסות בגלל האנרגיה האלקטרו-מגנטית, ומאחר הגוף לא מייצר בלוטות חדשות מושגת ההפחתה המיוחלת בכמות הזיעה בבתי השחי.

בזכות העובדה שהמכשיר אשר מוצמד לבתי השחי מעביר את אותה אנרגיה אלקטרו-מגנטית רק לשכבה בה נמצאות בלוטות הזיעה, ואילו את העור עצמו הוא מצנן, תופעות הלוואי מועטות ונעלמות מעצמן תוך זמן קצר (בעיקר מדובר על אדמומיות, נפיחות וירידה בתחושה או נימול באזור המטופל). כמו כן לא נגרם נזק לרקמות שומן, תאי שריר או בלוטות לימפה, והטיפול כולו מסתיים תוך שעה מבלי לגרום לכאבים ומבלי ליצור צורך בהתאוששות או החלמה – ניתן לחזור מידית לשגרה כמעט מלאה (פרט למאמצים גופניים משמעותיים ובפרט כאלה שכרוכות בהם תנועות ידיים חדות).

ההמלצה היא לעבור טיפול בהזעת יתר באמצעות miraDry פעמיים, בהפרש של שלושה חודשים בין המפגש הראשון לשני, וכך להגיע לשיפור מקסימלי. מחקרים שונים גילו שינוי משמעותי לטובה אצל 9 מכל 10 בני אדם שסבלו מהזעת יתר ועברו טיפול עם מירה-דריי.

כתיבת תגובה