מדוע הזעת יתר מתמשכת ובאיזה דרכים ניתן לטפל בה

זיעה היא תופעה טבעית שיש בה יתרונות ובפרט היא נועדה לצנן את הגוף כשהטמפרטורות גבוהות מאוד או בעת מאמץ גופני משמעותי. הזעת יתר, כלומר מצב שבו האדם סובל מזיעה באופן מתמשך גם כשאין נסיבות חיצוניות שמחייבות זאת, הינה מצב לא בלתי שכיח (כ-3% מהאוכלוסייה) ובמקרים אלה התוצאה עלולה להיות מבוכה קשה, קושי בסיטואציות חברתיות ורתיעה ממצבים אינטימיים מחשש להתפרצות נחילי זיעה בדיוק ברגע הלא נכון.

ישנן 3 דרכים אפשריות לטפל בהזעת יתר מתמשכת. אופציה אחת הינה ניתוח, אולם כיום כמעט ולא מתבצעים הליכים כירורגיים מסוג זה, וזאת עקב היעילות המוגבלת ותקופה ההחלמה הכרוכה בניתוח. האופציה השנייה הינה הזרקת בוטוקס – הבוטוקס, שמוכר בעיקר כטיפול לטשטוש קמטי הבעה, חוסם את המסרים העצביים שמועברים לבלוטות הזיעה ובכך מנטרל את פעילות היתר שלהן. החיסרון של שיטת טיפול זו היא שהשפעת הבוטוקס מתפוגגת לאחר כ-6 חודשים (או מעט יותר) ואז יש צורך לעבור מחדש את ההליך.

הדרך השלישית לטיפול בהזעת יתר היא גם האפקטיבית מכולן והיא מבוססת על מכשיר בשם miraDry. המכשיר משגר אנרגיה אלקטרו-מגנטית ממוקדת אל בלוטות הזיעה בבתי השחי (המקום שאחראי לחלק ניכר מהמבוכה והקושי אצל מי שסובל מהזעה מוגברת ומתמשכת) ואנרגיה זו ממיסה את הבלוטות. מחקרים שונים גילו הפחתה של כ-80% בכמות הזיעה אחרי שני טיפולים בלבד שכל אחד מהם נמשך שעה ושלאחריו החזרה לשגרה מלאה הינה למעשה מידית.

חשוב להדגיש כי בניגוד לטיפול בהזעת יתר בבוטוקס, השינוי שמייצר טיפול miraDry הינו לצמיתות שכן הגוף לא מייצר בלוטות זיעה חדשות במקום אלה שהומסו ונהרסו. הטיפול אינו כואב (המכשיר מצנן את האזור במקביל להמסת בלוטות הזיעה), תופעות הלוואי שלו מועטות וקצרות מועד והוא גם לא פוגע ביכולת של הגוף לצנן את עצמו. המכשיר מאושר לשימוש ע"י ה-FDA – חשוב לעבור את הטיפול אצל כירורג פלסטי מנוסה.

למידע נוסף על הזעת יתר

כתיבת תגובה