מה זה פיסול פנים ללא ניתוח ומי יכול לבצע טיפול זה?

הרצון לשפר את המראה של הפנים משותף לנשים רבות וגם לא מעט גברים, במנעד רחב למדי של גילאים. כולם מכירים את האופציה של ניתוח מתיחת פנים ואת היכולת שלה לחולל שינוי משמעותי לטובה. כדאי להכיר הליך נוסף שמספק את אותו צורך לעצור את סימני הזמן: פיסול פנים. המידע שבעמוד זה יסייע לכם להבין מה כולל פיסול הפנים, לאילו תהליכי התבגרות ספציפיים הוא מספק פתרון יעיל ואיפה כדאי לעבור טיפול זה, כך שתוכלו לקבל את ההחלטה המיטבית עבורכם וליהנות מפנים בעלות מראה חיוני, טבעי, בריא ומחמיא.

4 המרכיבים העיקריים של פיסול פנים

להליך פיסול פנים 4 מרכיבים עיקריים: החלקה של קמטים וקמטוטים, החזרת הנפח למקומות בפנים שהפכו שקועים, הדגשת קווי המסגרת ורענון המרקם של העור.

טשטוש קמטים והחלקת קמטוטים

טשטוש הקמטים והקמטוטים באזורים השונים של הפנים מושג באמצעות שני חומרים – בוטוקס וחומצה היאלרונית. הזרקת בוטוקס מנטרלת פעילות רבה מדי של שרירים בחלק העליון של הפנים, פעילות שמייצרת את הקמטים במצח, בין הגבות ובצדי העיניים. חשוב להקפיד על מינון מדויק כדי שהמטופלים יוכלו להביע רגשות ותחושות ובמקביל הקמטים יטושטשו. הזרקת חומצה היאלרונית מספקת מענה אפקטיבי לקמטי המריונטה (אלה שיורדים מצדי הפה אל הסנטר) ולקמטוטים שבין הפה לאף.

השבת נפחים שאבדו

אחת התופעות שמאפיינות את הפנים שלנו כשאנחנו מתבגרים היא היעלמות הדרגתית של שכבת השומן התת עורי, שהופכת דקה יותר ויותר, ובפרט באזור הלחיים (וכן באזורי הרקות, מתחת לעיניים ועוד). הפתרון לאותן לחיים שקועות ולשאר המקומות שנראים מבוגרים מאוד הוא הזרקת שומן עצמי, שכולל גם תאי גזע שתורמים להצערת עור הפנים במקביל להשבת הנפח שאבד ויצירת מראה חיוני יותר וקורן יותר.

הבלטת קווי המסגרת של הפנים

עוד תופעה בלתי נמנעת היא צניחה של רקמות, עקב היחלשות התמיכה וההתנגדות לכוח המשיכה. התוצאה היא טשטוש של המסגרת המובהקת של הפנים, ובפרט היעלמו של קו לסת אחיד ומרשים (וכן צניחה של גבות ולחיים לא מוגדרות היטב). הליך פיסול פנים מספק פתרון גם לכך והופך את הפנים לברורים יותר ועל כן בעלי חזות צעירה יותר.

רענון מרקם עור הפנים

השנים מותירות בעור הפנים מגוון סימנים לא רצויים: כתמי שמש, פיגמנטציות אחרות, צלקות אקנה, נקבוביות גדולות ועוד. כדי להחזיר לעור את המרקם החלק והרענן יבוצע במסגרת פיסול פנים פילינג. האפשרויות הן פילינג כימי, פילינג על בסיס חומצות פירות, פילינג בלייזר או פילינג יהלום, בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מטופל ומטופלת.

3 העקרונות המהותיים של פיסול פנים

בכדי שהליך פיסול הפנים יניב שינוי משמעותי במיוחד לטובה, חשוב להקפיד על 3 עקרונות מהותיים: התאמה אישית של הפעולות שננקטות לכל מטופלת ומטופל, חתירה למראה טבעי ככל האפשר והתייחסות הוליסטית לכל היחידות האסתטיות בפנים.

התאמה אישית

לכל אחד ואחת מאיתנו מבנה פנים ייחודי וגם תהליך ההתבגרות של הפנים שונה, לעתים במידה משמעותית, בין אדם לאדם. ישנם כאלה שצברו קמטים רבים בחלק העליון של הפנים ואילו החלק התחתון נותר יחסית חלק, אצל אחרים ההתבגרות באה לידי ביטוי בעיקר בצניחת רקמות וישנם כאלה שהדבר החשוב ביותר עבורם הוא לטשטש צלקות ולהסיר כתמים. בהתאם המפתח החשוב ביותר להצלחת פיסול פנים ללא ניתוח הוא אבחון מדויק ומפורט של המצב הקיים ובחירת הפעולות הנכונות ביותר עבור המטופל או המטופלת הספציפיים.

תוצאות טבעיות

הדגש המשמעותי השני הוא חתירה לתוצאות טבעיות – אם בעבר הרצון היה להגיע לשינוי המקסימלי, ועל כן נוצרו לעתים תוצאות לאו דווקא מחמיאות כמו מראה קפוא לפנים עקב נטרול יתר של שרירי ההבעה (כדי לטשטש את הקמטים), או פנים אמנם חלקות אבל בעלות מראה מוזר שלא תואם את גיל האדם, הרי שכיום השאיפה היא מראה שהוא גם צעיר יותר וגם טבעי.

התייחסות הוליסטית ותשומת לב לכל פרט ופרט

הפנים מורכבות ממספר יחידות אסתטיות – צוואר, קו לסת, אזור השפתיים, היחידה הנאזולביאלית, לחיים, היחידה הפריאורביטלית והמצח – וחשוב לבצע את פיסול הפנים תוך התייחסות הולסטית לכולן, שכן הן משפיעות זו על זו, וגם תוך מתן תשומת לב לכל פרט ופרט.

על מה אסור להתפשר כשבוחרים אצל מי לעבור את הטיפול החדשני?

לנוכח החשיבות של השילוב המושכל של 4 המרכיבים העיקריים, ההתאמה האישית והמחויבות לתוצאות טבעיות, רק מנתח פלסטי מנוסה במיוחד יכול לבצע פיסול פנים ולהוביל לשינוי מיטבי – שכן לניסיון המגוון חלק נכבד בכך שגם תיבחרנה הפעולות הנכונות וגם כל אחת מהן תתבצע באופן מושלם.

למידע נוסף על פיסול פנים

כתיבת תגובה