מתיחת פנים בהרדמה מקומית vs הרדמה מלאה

הפנים, ואיתן הצוואר, משלמות ראשונות את מחיר ההתבגרות. התופעה המשמעותית ביותר היא התרופפות של הרצועות שתומכות ברקמות העור. כתוצאה מכך ובגלל כוח המשיכה, אותן רקמות צונחות מטה והפנים הופכות מוארכות – מראה שמייצרת תחושה עייפה ורפויה ועל כן לא מחמיאה. במקרים אלה הפתרון האפקטיבי האמיתי היחיד הוא מתיחת פנים, ובזכות ההשתכללות של הרפואה האסתטית כיום ניתן לבחור בין ביצוע ההליך הכירורגי בהרדמה מלאה לבין ניתוח בהרדמה מקומית.

היתרונות של ההרדמה המלאה

מתיחת פנים בהרדמה מלאה היא הגישה המסורתית. היתרונות העיקריים של ההרדמה המלאה הם חופש הפעולה הנרחב של הכירורג הפלסטי והקלות שבה עוברים המנותחים את ההליך.

כדאי לזכור שגם ניתוח שמבוצע מתוך בחירה כמו מתיחת פנים הוא חוויה לא פשוטה. גם מי שאינו רגיש במיוחד חווה לחץ מסוים בחדר ניתוחים וכשבפנים שלו מבוצעות פעולות כירורגיות, ולכן שינה עמוקה היא פתרון אפקטיבי שרבים ורבות בוחרים בו. מבחינת המנתח הפלסטי, הידיעה שהמטופל או המטופלת נמצאים תחת הרדמה מלאה מהווה גם כן יתרון, שכן בניתוח כזה הוא חופשי לבצע גם את הפעולות המורכבות ביותר שכתוצאה מהן עלול להיווצר כאב.

היתרונות של ההרדמה המקומית

לצד היתרונות של הרדמה מלאה ישנם גם חסרונות שחשוב לקחת בחשבון, ובהתאם הצורך לאפשר מתיחת פנים בהרדמה מקומית.

חיסרון אחד, משמעותי במיוחד, הוא הסיכון המוגבר כשמבצעים ניתוח תחת הרדמה מלאה. אמנם כל רופא מרדים שמתלווה לכירורג הפלסטי בביצוע מתיחת הפנים הוא איש מקצוע שעבר הכשרה מקיפה, ובנוסף תמצאו בחדר הניתוח ציוד משוכלל שתפקידו הוא ניטור כל המדדים החשובים לגבי התפקוד של המערכות החיוניות, ובכל זאת אי אפשר להתעלם מהסיכונים.

תופעות הלוואי האפשריות עקב הרדמה מלאה לצורך ניתוח מתיחת פנים הן בחילות, הקאות וקושי לבלוע. במקרים קשים יותר עלולה להיגרם פגיעה לקנה הנשימה. תופעות בעייתיות נוספות הן חום גבוה ותגובה אלרגית חריפה.

עוד יתרון של מתיחת פנים בהרדמה מקומית הוא שלאחריה ההתאוששות מהירה יותר – באופן טבעי לכל מטופל ומטופלת קל יותר לחזור לעצמם כשהם לא הורדמו באופן מלא, ובעצם אין צורך לחכות שהמערכות החיוניות בגוף יחזרו לתפקוד תקין שכן הן נשארו בתפקוד מלא, או קרוב לכך, גם תוך כדי ההליך הכירורגי. גם תקופת ההחלמה תהיה לרוב קצרה יותר – כ-10 ימים במקום שבועיים, כשלאורך תקופת ההחלמה הנפיחות תהיה מועטה יותר וגם שאר תופעות הלוואי תהיינה מצומצמות יותר.

דגשים חשובים למתיחת הפנים בהרדמה חלקית

כשבוחרים באופציה של מתיחת פנים בהרדמה מקומית חשוב מאוד לוודא בכל נקודת זמן לאורך הניתוח שהמטופלים לא חשים כאב.

לכירורג שמבצע את הניתוח יש כמובן אפשרות לווסת את מידת האלחוש. הבסיס הוא תשומת לב מלאה לכל תגובה וכל ניואנס בהתנהלות של המנותחים, ולהגיב מידית אם ישנה אינדיקציה לכאב – שכמובן מוטב לסלק אותו מהדרך לפנים הצעירות יותר והקורנות יותר.

באופן כללי אם בוחרים באופציה של הרדמה מקומית מתחדדת החשיבות של בחירת כירורג פלסטי מיומן וגם מנוסה. מאחר שישנן פעולות שניתן לבצע רק תחת הרדמה מלאה, נדרשת בקיאות מעמיקה לגבי מבנה הפנים ויכולות טכניות גבוהות שיבטיחו לכל מטופל ולכל מטופלת את המראה המרשים ביותר האפשרי אחרי הניתוח.

אולי יעניין אותך גם

ניתוחי מתיחת פנים והריון

כתיבת תגובה