מתי כדאי לבחור לבצע מתיחת פנים בחוטים

תהליך ההתבגרות של הפנים והשינויים המשמעותיים שלהן מתחיל בגיל צעיר למדי. כבר בסביבות גיל 40 ניתן לראות אצל מרבית הנשים והגברים סימנים ראשונים, ולפעמים גם מעבר לכך, של מה שצפוי להתרחש ככל שחולפות השנים. אופציה אחת היא להתנחם שאצל כולם הפנים מתחילות להתקמט ולצנוח כלפי מטה, עוד אלטרנטיבה היא להמתין עד שהמראה של הפנים יהיה מבוגר במיוחד ולעבור ניתוח מתיחת פנים – ויש אפשרות נוספת: מתיחת פנים בחוטים.

קהל היעד של מתיחת פנים עם חוטים

קהל היעד העיקרי של מתיחת פנים באמצעות חוטים – הליך שאינו כרוך בניתוח ועל כן גם לא מחייב החלמה ממושכת – הוא נשים וגברים צעירים יחסית, לרוב בעשור החמישי לחייהם, שמעוניינים לשמר מראה צעיר ובמידה רבה להקדים תרופה למכה. מתיחה בחוטים של פנים שרק התחילו לגלות סימני רפיון והתבגרות עוצרת את התהליך, מבטיחה חזות מחמיאה למשך שנים רבות נוספות ובמקרים רבים מובילה לכך שגם בגילאים מבוגרים יותר לא יהיה צורך במתיחת פנים מלאה.

מצב נוסף שבו כדאי לבחור בביצוע מתיחת פנים בחוטים הוא כשישנו חשש של ממש מפני ניתוח. מן הסתם אף אדם לא מתלהב להיכנס לחדר ניתוח ולעבור הליך כירורגי שנמשך מספר שעות ומתבצע תחת הרדמה מלאה, אולם ישנם כאלה שאצלם הפחד עז במיוחד כך שמבחינתם ניתוח כלל אינו אופציה. במקרים אלה מתיחה בחוטים עשויה להיות פתרון אידיאלי שכן מדובר בטיפול שלא כרוך בו כאב וההתאוששות ממנו מהירה למדי, כך שהוא אפשרי גם עבור ה"פחדנים" שבינינו. כמו כן ישנם מקרים שבהם מסיבה רפואית מסוימת אין אפשרות לעבור הליך כירורגי פולשני, אולם כן ניתן לבצע מתיחה בחוטים.

אילו שינויים בפנים ניתן ליצור באמצעות מתיחה בחוטים?

כאמור עוד לפני גיל 40 ניתן לזהות שינויים בלתי מבוטלים בפנים. ראשית, ישנה היחלשות הדרגתית של הרצועות שתפקידן הוא לתמוך ברקמות עור הפנים. כתוצאה מכך הרקמות מתחילות אט אט לצנוח כלפי מטה והאימפקט המצטבר יוצר מראה מלבני שמוט שמשדר עייפות ואפילו זקנה מסוימת. שנית, כמות השומן שמתחת לעור הפנים הולכת והופכת למועטה יותר ויותר. השפעת הידלדלות השומן התת עורי היא אובדן נפחים ובמיוחד במרכז הפנים כך שנוצרות לחיים שקועות שגם הן מזוהות עם חוסר חיוניות וזקנה. עוד שינוי משמעותי הוא ירידה בכמויות האלסטין והקולגן שמיוצרות על-ידי הגוף, ובשל כך הפיכת עור הפנים לדקים יותר, גמישים פחות ורפויים.   

כל התופעות הבלתי נמנעות הנ"ל מייצרות פער, לעתים משמעותי מאוד, בין התחושה הפנימית, שהרי בגילאים אלה אנחנו מרגישים בשיא כוחנו, לבין המראה הנשקף מהמראה – מתיחת פנים בחוטים מספקת מענה אפקטיבי מאוד ובעצם סוגרת את הפער המתסכל הנ"ל.

הרמת פנים בחוטים מחזירה את החיוניות לאיבר החשוב ביותר בגוף האדם מבחינת המראה החיצוני והרושם הראשוני שאנחנו יוצרים. בפרט מצליח ההליך לספק מענה אפקטיבי לצניחת הרקמות, להיווצרות המראה המוארך והלא מחמיא ולכך שעור הפנים מאבד גמישות ונפח.

הפעולה הכפולה של החוטים

מתיחת פנים באמצעות חוטים מייצרת שני שינויים משמעותיים מאוד: השינוי הראשון הוא הרמת רקמות עור שצנחו בחזרה למקומן הטבעי. החוטים הם חוטים ייעודיים, דקיקים להפליא ונמסים מעצמם, והם מוחדרים לנקודות ספציפיות בפנים שנבחרות כך שהחוטים "יחליפו" את הרצועות שהתרופפו, יתפסו את רקמות העור המרכזיות וימשכו אותן כלפי מעלה. השינוי השני הוא הגברת הייצור של האלסטין והקולגן, שני חלבונים שכאמור הכמות שלהם פוחתת ככל שאנחנו מזדקנים וכתוצאה מכך עור הפנים הופך פחות מוצק ופחות גמיש. פעולת החדרת החוטים לשכבת הדרמיס (השכבה שמתחת לשכבת העור החיצונית, שנקראת אפידרמיס) גורמת לגוף להגדיל את כמויות האלסטין והקולגן שהוא מייצר. התוצאה: רקמות עור חדשות, מוצקות וחלקות יותר.

ניתן להשתמש בחוטים כדי לעצב באופן מחמיא יותר את מרכז הפנים, את קו הלסת, את הצוואר וכן את אזור הגבות.

אלחוש מקומי, מינימום תופעות לוואי

אחד היתרונות המשמעותיים של מתיחת פנים עם חוטים הוא כאמור העובדה שמדובר בטיפול קל יחסית, שמתבצע תחת אלחוש מקומי. החוטים העדינים מוחדרים ללא צורך בביצוע חתכים בעור הפנים, ובהתאם גם ההחלמה מהירה וישנן מעט מאוד תופעות לוואי (בעיקר שטפי דם נקודתיים, אי נוחות מסוימת ורגישות גבוהה מהרגיל באזורים שאליהם הוחדרו החוטים). במרבית המקרים לאחר מנוחה של 4-5 ימים ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה זה פיסול פנים?

כתיבת תגובה