הגדלת חזה בגיל צעיר

הגדלת חזה היא אחד הניתוחים הפלסטיים שבמקרים רבים מתבצעים כבר בגיל צעיר. ההיגיון העומד מאחורי הבחירה להגדיל את השדיים בשלב מוקדם יחסית בחיים מובן – אם בחורה צעירה אינה שבעת רצון מהחזה שלה, והדבר פוגע בדימוי העצמי שלה ובביטחון העצמי גם כן, אין שום סיבה לסבול שנים רבות ורק אז לבצע את ההגדלה – אבל מצד שני ישנם כמה דגשים חשובים שכדאי לתת עליהם את הדעת אם מתכננים ניתוח בחזה בגיל צעיר.

לא לפני גיל 18

החוק מתיר ביצוע ניתוחים פלסטיים, כולל הגדלת חזה, גם לפני גיל 18, וזאת בכפוף לאישור מההורים, אולם בקרב הכירורגים הפלסטיים שורר קונצנזוס לפיו לא רצוי להכניס לשדיים שתלים לפני שהם מסיימים לגדול ולהתעצב באופן טבעי – דבר שקורה רק בסביבות גיל 18, כך שמנתח פלסטי בעל יושרה ימליץ לנערות צעירות יותר להתאזר בסבלנות לפחות עד לסיום הלימודים בתיכון.

דגש נוסף הוא הפן הרגשי: בכל שלבי החיים ביצוע ניתוח פלסטי מחייב בגרות, יכולת להתמודד עם הליך רפואי מורכב וכן יכולת ליצור ציפיות ריאליות. עוד כדאי לקחת בחשבון שגם לאחר הגדלת החזה אין ודאות שהוא ייראה בדיוק כפי שהמנותחת חלמה, וכמו כן יש צורך להתאזר בסבלנות עד שהתוצאות נראות לעין – ובגיל צעיר מאוד ייתכן שעדיין אין את כל אלה, כך שגם אם מבחינה רפואית נטו הגדלת החזה תוכתר כהצלחה, החוויה כולה לא תהיה חיובית עבור אותה בחורה צעירה.

עוד כדאי לזכור בהקשר זה שבשלבים הראשונים בחיים האישיות שלנו עדיין לא התגבשה מספיק, ואנחנו חשופים יותר ללחץ חברתי, שמשפיע במידה רבה למדי גם על הדימוי העצמי שלנו, כך שישנם מקרים שבהם הרצון לשדיים גדולים יותר לא נובע מסיבות נכונות אלא רק כדי לרצות אחרים – עוד סיבה טובה לא לעבור הגדלת חזה בגיל צעיר מדי.

ניתוח הגדלת חזה – לחצו למידע נוסף

כתיבת תגובה