האם ואיך אפשר לשלב ניתוח מתיחת בטן עם ניתוח שאיבת שומן

השאיפה למראה חטוב ושובה לב יוצרת ביקוש ער למספר ניתוחים פלסטיים, ובפרט למתיחת בטן ולשאיבת שומן מאזור זה. חשוב להבין כי שני הליכים אלה מספקים מענה לבעיות שונות לגמרי, אך מצד שני ישנם מצבים שבהם השילוב ביניהם יוצר סינרגיה חזקה. באותה מידה ישנם גם מקרים שבהם לא כדאי לשלב בין מתיחת בטן לבין שאיבת שומן – כך שכדאי לדעת מתי החיבור מומלץ ומתי לא.

מתי כדאי לבצע שאיבת שומן?

שאיבת שומן היא ניתוח שמספק מענה לעודפי שומן נקודתיים, באזור מסוים בגוף כשלרוב מדובר על הבטן התחתונה, המותניים, הירכיים או הזרועות. חשוב לציין כי בניתוח שכזה כמות השומן הנשאבת היא בדרך כלל 2-3 ליטר או מעט יותר – שאיבה בהיקף נרחב הינה מסוכנת ואסורה! בהתאם השאיבה לא מתאימה לבעלי עודף משקל משמעותי אלא למי שהמשקל שלהם תקין אבל מצבור שומן ספציפי פוגם לתחושתם במראה החיצוני שלהם.

מתי כדאי לבצע מתיחת בטן?

גם מתיחת בטן היא ניתוח שמיועד לאנשים שמשקלם תקין, או מעט מעבר לנורמה, אבל עקב עודפי עור באזור הבטן נוצר מראה רופס ולא מחמיא. רקמות העור העודפות עשויות להיות מרוכזות באזור הבטן התחתונה או להיות פזורות בכל רחבי הבטן, ובהתאם גם היקף המתיחה – ניתוח שמהותו הסרת רקמות העור העודפות והידוק הנותרות.

מתי מומלץ לשלב בין שני הניתוחים?

שני המקרים הנפוצים שבהם כדאי לשלב בין מתיחת בטן לבין שאיבת שומן הם אחרי דיאטה משמעותית ובתום פרק ההריונות והלידות. כשאנחנו משילים מעצמנו קילוגרמים רבים, המראה החיצוני כמובן משתפר, אבל בלא מעט מקרים נותרים עודפי עור, ובמקביל גם מצבור שומן נקודתי – ועל כן נדרש פתרון משולב כדי להשלים את הישגי הירידה במשקל. גם פרק ההריונות והלידות, ואיתו גידול הילדים, עשוי להותיר בגוף גם עודפי עור וגם עודפי שומן, וגם במקרים אלה מומלץ לבצע מתיחת בטן כולל שאיבת שומן באזור.

מתי לא כדאי לשלב?

כשהעור של המטופל או המטופלת כבר אינו גמיש דיו, שאיבת שומן עלולה לגרום לרפיון משמעותי ולא מחמיא, ועל כן במקרים אלה תבוצע רק מתיחת בטן. מצב נוסף הוא כשהמטופל או המטופלת נמצאים בקבוצת סיכון לעבור ניתוח פלסטי מורכב, ועל כן ההמלצה תהיה לעבור "רק" ניתוח אחד ולא שניים.

כתיבת תגובה