אילו ניתוחים מתאימים במיוחד בגיל מבוגר

אמנם יש מי שעדיין מאמין משום מה ש"העולם שייך לצעירים", אבל אחת המגמות היותר בולטות במאה ה-21 היא התארכות תוחלת החיים. תוצאה טבעית של נתון זה היא שגם בגילאים שבעבר נחשבו כמבוגרים, למשל 60+, ישנו רצון ליהנות מאיכות חיים מקסימלית וחלק בלתי נפרד מכך היא חזות חיצונית מושכת – שהרי כיום בני ובנות ה-65 מבינים כי ייתכן שהם יחיו גם עוד 20-30 שנה, וחבל להעביר פרק זמן משמעותי כל כך עם מראה שנתפש על ידי האדם עצמו כמבוגר מדי ולא מחמיא.

בהתאם מתבצעים לא מעט ניתוחים פלסטיים גם בגיל מבוגר. בארה"ב למשל כרבע מכלל הניתוחים הפלסטיים וההליכים הקוסמטיים הלא כירורגיים מתבצעים בבני ובנות 55 ומעלה, וגם בארץ ניתן למצוא לא מעט מטופלות ומטופלים שהגיעו למה שמוגדר "גיל הזהב" ורוצים להבטיח מראה צעיר יותר ומושך.

בפרט מתאימים למבוגרים ניתוח הרמת פנים, הקטנת חזה והרמת עפעפיים. טיפולים נפוצים נוספים שאינם ניתוחיים הם הזרקות בוטוקס וחומרי מילוי במטרה לטשטש קמטים, להעלים פיגמנטציה וגם לצורך עיצוב שפתיים.

ניתוח הרמת פנים

בגילאים מבוגרים מראה הפנים מושפע ממספר תופעות בלתי נמנעות: העור הופך דק יותר משנה לשנה, התמיכה ברקמות העור פחות חזקה ועל כן הן נוטות לצנוח, במקומות שונים בפנים ישנם עודפי עור, קמטים נחרצים באזורים רבים, קו הלסת מיטשטש ואף נעלם, ועוד.

ישנן דרכים רבות להחזיר לפנים את המראה שאפיין אותן בגיל צעיר יותר, וכשרוצים שינוי מקיף ואפקטיבי באמת הפתרון הטוב ביותר הוא ניתוח הרמת פנים (שמוכר גם בשם מתיחת פנים). במסגרת הליך כירורגי זה – שמתאים הן לגברים והן לנשים וזאת בתנאי שאין מחלות רקע משמעותיות שהופכות את הניתוח למסוכן עבורם – מתבצעות מספר פעולות: שרירי הפנים זוכים לחיזוק, מהודקים ומוחזרים למקומם הטבעי, עודפי עור מסולקים ובנוסף מוקדשת תשומת לב לארגון נכון יותר ומחמיא יותר של נפחים כדי להקנות לפנים חיוניות ורעננות. בחלק מהמקרים משולבת במתיחת הפנים גם מתיחת צוואר שכולל שאיבת שומן מיותר מאיבר זה והידוק של שרירי הפלטיסימה.

הקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה ניתן לבצע כבר מגיל 18, אבל בגילאים מבוגרים המוטיבציה להקטין שדיים שמרגישים גדולים מדי מתעצמת. הסיבה לכך היא הגרביטציה הבלתי נמנעת, שגורמת לחזה גדול, שבאופן טבעי הוא גם כבד, לצנוח – תופעה שפוגמת הן באסתטיקה והן בתחושת הנשיות, ובנוסף עלולה לייצר כאבי גב וגם כאבים בכתפיים. שדיים גדולים וכבדים מובילים לעתים גם לקשיים ביציבה, ועוד כדאי לדעת שבחלק מהמקרים מומלץ לבצע הקטנת חזה משולבת בהרמה, וכך להבטיח שיפור מקסימלי.

ניתוח להקטנת החזה כולל הסרת חלק מרקמות השד כך שהוא יגיע לגודל הרצוי מבחינת המטופלת (כשבאופן טבעי גם חוות הדעת המקצועית של המנתח הפלסטי נלקחת בחשבון), הקטנת קוטרה של העטרה כך שהיא תתאים לממדים החדשים של החזה ופעולות נוספות להבטחת שדיים קטנים יותר, מוצקים, מהודקים ומעוצבים היטב. ההליך הכירורגי כרוך בצלקת יחסית לא בולטת ובהחלמה של כ-10 ימים.

הרמת עפעפיים

בדומה לניתוח הקטנת חזה גם ניתוח הרמת עפעפיים מוביל לא "רק" למראה מחמיא יותר אלא מספק תועלת חשובה נוספת: שיפור שדה הראייה. הדגש העיקרי של הליך כירורגי זה הוא תכנון מדויק ובפרט בחירת העפעפיים שינותחו – ניתן להרים עפעף עליון אחד או את שני העפעפיים העליונים, את שני העפעפיים התחתונים או רק אחד מהם, ועוד אופציה היא הרמת 4 עפעפיים. ההחלטה נקבעת בהתאם למצב הספציפי של המטופל/ת ועל-מנת ליצור את המראה המחמיא ביותר האפשרי.

זהו ניתוח פופולרי מאוד בגיל מבוגר שכן השנים גורמות להידלדלות של העפעפיים העליונים ולעודפי עור באיבר רגיש זה, וכן להיווצרות שקיות מסתכלות מתחת לעיניים כתוצאה מהצטברות רקמות שומן. הרמת עפעפיים בניתוח כרוכה בצלקת שכמעט אינה נראית לעין, ופרק הזמן שיש לפנות לטובת החלמה בעקבות הליך כירורגי זה הוא 3-4 ימים בלבד.

אפשרויות נוספות

הרפואה האסתטית מציעה לנשים וגברים מבוגרים הליכים אפקטיביים להצערת הפנים גם ללא ניתוח. אופציה רווחת במיוחד בגיל מבוגר היא הזרקת בוטוקס שמאפשרת טשטוש קמטים משמעותי בחלק העליון של הפנים (מצח – בין הגבות – צדי העיניים), ודרך אחרת להיאבק בסימני הגיל היא הזרקת חומצה היאלרונית. ישנם גם חומרי מילוי נוספים, והבחירה ביניהם מבוססת על המטרות הספציפיות של כל מטופל וכל מטופלת.

כתיבת תגובה